Homebrew sur Psp 2.01 , 2.50 et 2.60?


Newserator
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Le créateur du trainer pour Gta a livré une méthode pour lancer des homebrews sur les firmwares superieur a 2.0 (2.01, 2.5, 2.51 et peut être 2.6). Cette faille viens de GTA lcs donc il faut avoir le jeu pour utiliser cette méthode.

Le lancement des homebrews serait possible en modifiant l'utilitaire de cheat de Edison Carter et en utilisant un eBoot loader.

pour en savoir plus :

forum.ps2dev.org

source : DCemu / PSPupdates

Lien vers article original : http://mobiles.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=1873

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Bonne nouvelle, pas encore un downgrade mais une soluce qui s'amorce

lol ben si c'est vrai, c'est largement mieux qu'un downgrade!!! cest carrement le "hack" de toutes les versions de la console, avec un jeu qui devait regler ce probleme, c'est assez ironique et c'est qqchose d'énorme si c'est bien entendu vrai!

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j ai psp 2.01 je dde on peux jouer avec jeu ? comment faire ? merci :ok:

lol don't panic :P

il vienne seulement de decouvrir ca , pour le moment y'a rien de bien concret .

laissons leur le tps :) , de plus il disent bien que fanjita bosse sur un loader d eboot mais ne va pas corire de suite que tu pourra loader tes isos ^^ .

sur la 2.0 le fanjita eboot loader ne permet pour le moment de loader que quelque applications du genre emulateurs , petit jeux lua ect :)

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En avant vers la version 3 de FW

Slt,

tu parle...surtout gros fake (qui a dit Modship pr PSP?!) attendez comme par hasard le jeu que tout le monde lorgne serviras de passerelle pr les homebrew, faut pas déconné... et même si c'était vrai, la méthode est quand meme assez compliqué, il faut pas mal de choses a faire etc... mais la méthode qu dise en plus est assez louche puisque le truc pour cheaté a GTA n'est qu'une SAVE modifié... je cris au Fake mais je peus me tromper... :)

++

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ayé !

By Fanjita (www.fanjita.org/psp.html)

Based on work by Jim Paris, psp123 and EdisonCarter

Includes code from abu, toc2rta, groepaz and bitmap1

With support from QJ.NET. Be sure to check www.pspupdates.com for future

progress.

Intro

=====

This is a binary loader for the Grand Theft Auto: Liberty City Stories

savegame exploit, demonstrating a simple application being loaded.

It should be compatible with both EU and US copies of the game, and any

firmware version that can run GTA.

Installation

============

Make sure that you don't have any important saves in the first slot of your

GTA savegames. If you do, then just start GTA, load the first slot, then save

in a new slot.

Then just copy the files from the archive to the following places on

your memory stick (the example assumes that your memory stick drive is "F:"):

HW.BIN => F:\HW.BIN

For US copies of the game:

ULUS10041S0\DATA.BIN => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\DATA.BIN

ULUS10041S0\PARAM.SFO => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\PARAM.SFO

ULUS10041S0\PIC1.PNG => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\PIC1.PNG

ULUS10041S0\icon0.png => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\icon0.png

For EU copies of the game:

ULES00151S0\DATA.BIN => F:\psp\savedata\ULES00151S0\DATA.BIN

ULES00151S0\PARAM.SFO => F:\psp\savedata\ULES00151S0\PARAM.SFO

ULES00151S0\PIC1.PNG => F:\psp\savedata\ULES00151S0\PIC1.PNG

ULES00151S0\icon0.png => F:\psp\savedata\ULES00151S0\icon0.png

To Run

======

Just start up GTA, select "load game", and load the 'Hello World' game save.

Shortly after loading starts, your screen should go white, then the Hello

World screen will show.

You can optionally dump debug information about the system state to your

memory card.

Using this loader for other programs

====================================

HW.BIN can be replaced with another program, so long as it obeys these

restrictions:

- Must be linked to load to address 0x09fc0000

- Entry point must be 0x09fc0000

- Your application is responsible for determining its own syscall IDs - the

standard NID stub method for linking with the system will not work.

- Maximum theoretical supported size of 64k - the real maximum may be

somewhat smaller.

gta_helloworld.rar

Modifié par dem
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ayé !

By Fanjita (www.fanjita.org/psp.html)

Based on work by Jim Paris, psp123 and EdisonCarter

Includes code from abu, toc2rta, groepaz and bitmap1

With support from QJ.NET. Be sure to check www.pspupdates.com for future

progress.

Intro

=====

This is a binary loader for the Grand Theft Auto: Liberty City Stories

savegame exploit, demonstrating a simple application being loaded.

It should be compatible with both EU and US copies of the game, and any

firmware version that can run GTA.

Installation

============

Make sure that you don't have any important saves in the first slot of your

GTA savegames. If you do, then just start GTA, load the first slot, then save

in a new slot.

Then just copy the files from the archive to the following places on

your memory stick (the example assumes that your memory stick drive is "F:"):

HW.BIN => F:\HW.BIN

For US copies of the game:

ULUS10041S0\DATA.BIN => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\DATA.BIN

ULUS10041S0\PARAM.SFO => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\PARAM.SFO

ULUS10041S0\PIC1.PNG => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\PIC1.PNG

ULUS10041S0\icon0.png => F:\psp\savedata\ULUS10041S0\icon0.png

For EU copies of the game:

ULES00151S0\DATA.BIN => F:\psp\savedata\ULES00151S0\DATA.BIN

ULES00151S0\PARAM.SFO => F:\psp\savedata\ULES00151S0\PARAM.SFO

ULES00151S0\PIC1.PNG => F:\psp\savedata\ULES00151S0\PIC1.PNG

ULES00151S0\icon0.png => F:\psp\savedata\ULES00151S0\icon0.png

To Run

======

Just start up GTA, select "load game", and load the 'Hello World' game save.

Shortly after loading starts, your screen should go white, then the Hello

World screen will show.

You can optionally dump debug information about the system state to your

memory card.

Using this loader for other programs

====================================

HW.BIN can be replaced with another program, so long as it obeys these

restrictions:

- Must be linked to load to address 0x09fc0000

- Entry point must be 0x09fc0000

- Your application is responsible for determining its own syscall IDs - the

standard NID stub method for linking with the system will not work.

- Maximum theoretical supported size of 64k - the real maximum may be

somewhat smaller.

gta_helloworld.rar

:oki::ok:

Attendons la suite

Faut acheter des actions Rockstar Games, les ventes de GTA vont explosées si un loader d'iso est fait xD.

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