Sdk 3.70 Leaké ... Avancée ?


djpitch
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On apprend via Ps3News que la personne du nom de : El Nomeo vient de leaké le SDK 3.70 (Ps3 naturellement) qui est , normalement réservé aux Devs .

Le dernier SDK leaké en date est le 3.60 , en l'année 2011 .

sonyofficialps3370sdkan.jpg

Avec cet SDK complet (héhé , 2 Go environ) , vous aurez en plus une plateforme graphique exclusive aux développeurs pro !

Cette plateforme graphique

Message du leaker :

hese are links to download the NZB file, for downloading the 3.70 SDK, or if you want to search for yourself, search for 'PS3 3.70 SDK By TrueBlueGaryOPA' or 'TrueBlueGaryOPA'.

I've always wanted to give something back to the community and here it is. Hopefully someone will figure out a way of having this usable with PSL1GHT.

Install it by running the PhyreInstaller.exe, then when its done go to C:/PhyreEngine3006/Tools and run PhyreLevelEditor.exe. Navigate the viewport using the mouse wheel to zoom in and out, hold alt key and click the left mouse button to rotate.

Change the viewport by selecting the X Y Z values in the top left. To load a samples navigate to Media and select one in there.

Also for those who like tearing apart self files the levels generate their self files in the Tools folder.

Make sure you follow the PhyreEngine_Getting_Started_e.pdf, in the Docs folder. Then you can run the samples on your PC. Controls in the samples are:

Forward: A

Backwards: Z

Turn Left: O

Turn right: P

Sure you can find the rest when your running it.

I've discovered how easy it is to import and drag into map, try http://www.turbosquid.com/Search/3D-Models/free/dae for more .dae models, looks like they may need physics.

Hope that will keep some of you guys happy, don't be afraid to like.

Nome Skavinski.

Finally, from the PS3 NFO File included: PS3 3.70 SDK By TrueBlueGaryOPA.zip

PS3 3.70 SDK By TrueBlueGaryOPA

General Information

Type.................: PS3 SDK

Platform.............: PS3

Post Information

Posted by............: TrueBlueGaryOPA

Posted on............: 29/01/2012

Release Notes

This is the 3.70 Official SDK from Sony, it was given to our group by 'El Nomeo' aka 'NomeSkavinksi', thank you for sharing

Install Notes

FCK THE TRUE BLUE DRM DONGLE, FCK ALL THOSE WHO SUPPORT IT.

Shout out to all the REAL PS3 devs that have stuck around in this dead scene.

Massive props to Duplex and EXEtrimALL for keeping it real and not selling out.

Extracting InstallFiles:

CacheIndex.inx

RSX-Advanced_Optimization_Using_Tuner_e.ppsx

RSX-Fragment_Program_Constant_Patch_e.pdf

RSX-Fragment_Program_Overfetch_e.pdf

RSX-Fragment_Program_Txd_e.zip

RSX-Fragment_Shader_Optimization_e.pdf

RSX-Jump_To_Self_e.pdf

RSX-Memory_Access_Sync_Bug_Detection_e.pdf

RSX-Multiple_Render_Target_e.pdf

RSX-Performance_Counter_Analysis_e.zip

RSX-Texture_Mapping_Optimization_e.pdf

Public-Cell_Doc-Apr2007-English.zip

RSX_Tips_e.zip

RSX-Tuning_Fragment_Pipe_e.zip

PS3_SDKDoc-370_01-Latest-English.zip

PS3_SDKDoc-330_01-Web_Content-English.zip

PS3_Checker-312.zip

PS3_Generator_Tools-312.zip

PS3_GPAD-SDK370.1_11.0_Installer.zip

PS3_COLLADA-141_DOM-201.zip

PS3_COLLADA_270.1.zip

PAMF_Tools-Command_Line-510.zip

Cell_HW_Doc-21_English.zip

PAMF_Tools-510.zip

SNCPPUToolchainforPlayStation3v360.1.zip

ProDGforPlayStation3v370.2.0.exe

TargetManagerForPlayStation3v370.2.0.exe

TunerforPS3v370.1.0.exe

PS3_SDK-370_001.zip

PS3_Toolchain_411-Win_370_001.zip

PS3_SDK_CGTUTORIAL-240_001.zip

PS3_SDK_Codec_SampleData.zip

PS3_SDK_PlaygroundDemo-350_001.zip

RSX-HW_Doc-16_English.zip

PS3_Sample_Showcase-100.wmv

PS3_SDK_Samples-370_001.zip

PS3_CP_Update-360_001.zip

PS3DECRUpdateData.372.001.zip

ProDG_Documentation-370.1-English.zip

TM_Documentation-370.1-English.zip

Tuner_Documentation-370.1-English.zip

HowtogetthebestfromSNCPPUtoolchainforPLAYSTATION3developmentSN008-E.pdf

About_GPU_Local_Stall_e.pdf

RSX-Access_Ordering_e.pdf

ActionScript.xml

Manifest.imf

SDK_Manager.exe

Personne , je dis bien Personne, ne sait si ce leak permettra de lancer les jeux 3.60+ sur nos CFW .....

Mais il n'y a pas que ca sur la scène ! Il est certain qu'avec le leak du Phyre Engine , une amélioration des homebrew(-games) est certaine.

La suite sera pour bientôt.

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ça ne servira à rien à mon avis, tout comme le SDK 3.60

certains disent qu'on peut avec ce truc décrypter les eboot debug des jeux 3.6+ mais le gros problème mnt c'est qu'avoir ces eboot debug est presque une mission impossible ! posséder une console debug ne suffira pas

pour les homebrews je ne sais pas !!

Ce qui peut avancer les choses c'est les clés publiques 3.6+, sans ça on n'ira jamais au dessus du 3.56 !

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