camthebios Posté(e) le 15 novembre 2003 Posté(e) le 15 novembre 2003 Salut a tous !!! src="http://images.google.fr/images?q=tbn:iYg1-uT0M9cC:image.lik-sang.com/images/170/p anasonic-gamecube.jpg"> cé de cette gamecube don je voudrai parlé... donc voila, comme tt le monde le sait cette GC est la meme qe celle qe nous avons en Europe SAUF qel lit les DVD ! et donc peut-etre est-elle plus "hackable" qe l'autre... est ce qe les développeurs se sont déja panché sur cette petite GCQ? si oui je serais curieux de savoir ce qil peuvent en faire...
Invité boschetto Posté(e) le 20 novembre 2003 Posté(e) le 20 novembre 2003 ce st pas con ... mais bon je crois pas que beaucoup de gens aient ce modele de GameCube et encore moins de gens pret a l acheter ,, vu son prix tres elevé :/
H@D£$ Posté(e) le 20 novembre 2003 Posté(e) le 20 novembre 2003 C'est dommage qu'elle soit si chére environ 450¤ voir plus vu que c'est en import y a des taxe etc disons 500¤ lol Donc sinon c'est vrai que sa doit super une console avec look tres futuriste avec lecteur DVD plutot pas mal (et la commande est livré avec contrairement aux autres consoles avec lecteur DVD vidéo) !! le lecteur est dézonné me semble t'il mais suis pas certain!! En ce qui concerne sont hack je crois que sa seras pas plus pas moins que pour la GC la Q réagi de la même facon, elle supporte les DVD-R seulement en mode viéo donc sa change pas grand chose
gold Posté(e) le 20 novembre 2003 Posté(e) le 20 novembre 2003 Ben 100¤ le GC+50¤ le lecteur DVD=150¤ c'est vraiment du luxe d'acheter la Q, c'est vrai qu'elle est trop belle, son lecteur est dézonné par contre il faut le freeloader pour jouer aux jeux Pal. Y en a une aux enchère sur Ebay, je vais bientôt faire partis de l'équipe les enfants d'ici une semaine je reçois mon GC avec PSO et BBA Pour ceux qui veulent NR-WRITER, je l'ai si ça intéresse quelqu'un.
Invité boschetto Posté(e) le 21 novembre 2003 Posté(e) le 21 novembre 2003 d'apres ce que j ai pu comprendre nr-writer ne servirait a rien :/ car il faut un graveur special me trompé-je ?
gold Posté(e) le 21 novembre 2003 Posté(e) le 21 novembre 2003 Avec tous les fakes qu'on peu lire, un de plus ou de moins... NR-WRITER sert sois disant à graver les jeux GC, il est illégal, donc corbeille. Bon je copis les fichiers txt que j'ai car je bouille: NR-WRITER: readme: ************************************************* * NR Writer Software Version 1.03 * * 11/9/2001 * ************************************************* Contents (1) NR Write Software (2) Installing the Software ============================================================ ============ (1) NR Writer Software =============================================================== ========= NR Writer Software is a tool for writing data to a write once disc (NR Disc) for development using the dedicated hardware (NR Writer). Refer to NR Writer User's Manual for details on its usage. Read "ReleaseNote.txt" for changes in Version 1.03. =============================================================== ========= (2) Installing the Software =============================================================== ========= Execute "setup.exe" in Disk1 directory to install the software. Please contact support@noa.com for technical questions on Nintendo GameCube. ReleaseNote.us: NR Writer Release Notes -------------------------------------------------------------------------------- 2001/11/08 Rev.1.03 - Updated NR Writer Software Manual Version1.1. - Improved the write precision to NR DISC. -------------------------------------------------------------------------------- 2001/08/30 Rev.1.02 - Fixed problem of program name of shortcut registered to the start menu at the time of installation not matching with the actual program name. -------------------------------------------------------------------------------- 2001/08/22 Rev.1.01 - Added retry process and process to verify hardware status when write is completed. - Fixed problem of icon and tray status not matching. -------------------------------------------------------------------------------- 2001/06/18 Rev.1.00 - 1st Release -------------------------------------------------------------------------------- Ca c'est un tuto pour copier les jeux (y a de l'anglais et du français, lol) (((((((((((((((((( GRAVEZ VOS JEUX GAMECUBE EN UTILISANT CDRWIN ))))))))))))))))))) -------------------------------------------------------------------------------------------- 1) Insérez le disk original dans votre lecteur cd-rom. 2) Ouvrir CDRWin ou un autre logiciel pour extracter une image du disk sur votre disk dur. click sur 'Extraire Disc/Tracks/Sectors' 3) voila les réglages qui fonctionnent pour moi (!): Disc Image/Cuesheet File-Format: Automatic Reading-Options: RAW,CD+G,CD-TEXT and MCN/USRC all UNchecked Error Recovery: Ignore Jitter Correction: Auto Subcode Analyses: Fixed Data-Speed: MAX Read Retry Count: 10 Audio Speed: MAX Subcode Threshold: 900 There are a lot of reports, that Raw reading also works, but I had problems with it enabled. 4) Click on 'Start' -------------------------------------------------------------------------------------------- graver sur disk -------------------------------------------------------------------------------------------- 1) Installer Firburner 2) Double click sur Cue File For The Game 3) Right Click et choisir burn to cd Thats all there is record DAO, and you can try to burn it fast I burnt them at 2X Useing PNY Black Diamond CDR's Good LUck and Happy Gameing ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ petit+ (just copy ur games on a dvd-rw or cd-rw..........choose "MODE1/2048 I recommend PrimoDVD for burning Xbox for both CD and DVD or nero..........don't use clone cd) Et le terrible CD de Boot: GameCube bootcd v.2.0 (PAL) Da-Expert --------- This CD is for use with PAL UK consoles only, it will NOT boot on USA or JAP models. --------- First off about the GC hardware, or better yet it's media. Yes the games are mini-dvds (not CDs) which means the GC is actually a DVD ROM and as you guessed it can read CDs You will need to burn this bootable ISO onto a blanl mini-CDR, you can find the media at most places such as www.staples.com, generally these mini CDRs are sold for mp3 players. Now the second issue of what this bootcd does, currently it plays GC import games (defeating Nintendos regional lockout) and also will play non bootable CDR copies. Currently there is NO support for DVDR copies so you will have to RIP the GC DVD's onto a mini CDR and play it. ------------- GC DVD2CD Ripping STEP 1: Copy all the files from the GC DVD onto your HDD. STEP 2: right click on the folder and see how big it is. You need to rip it onto mulitple mini-cdrs. STEP 3: You must seperate the game into CDs, create a folder and copy some of the files into it (to the capicity of a mini CDR) I think they are about 300mb so you'll be making quite a bit og folders and CDs ! STEP 4: Do this for as many times as needed, it doesn't matter what data goes on what CD but it DOES matter that you copy EVERY file. STEP 5: With all directories made burn each one onto a blank mini CDR. I know it's a lot of work and uses a lot of those mini cds but it is the way to play copies STEP 6: Burn all of them onto as many mini CDRs as needed and don't forget to burn the GC bootcd to (if you don't have it burned already). STEP 7: Stick in the bootcd into the GC and turn it on. Options menu will come up, select "GC Copies (multiple)" and the screen will say to "insert CDR #1" the order doesn't matter just instert the cds and keep following the instructions until you have loaded them all into memory and it starts up. You may want to pick up a DVD ripping app from www.vcdhelp.com © 2001 Da-Expert Voilà, la derniere version de cd-rwin parait t il qu'elle est pas mal N'empeche avec tout ça on reste en droit de douter...
H@D£$ Posté(e) le 21 novembre 2003 Posté(e) le 21 novembre 2003 A savoir que vous pouvez faire une chose simple pour vérifier si sa marche apres que votre soit disante image soit faite il vous suffit de compresser avec Winrar si la taille du .rar fait moins de 1MO et bien l'image est vide ou pouvez ouvrir avec un Editeur Hexadecimal pour vérifier votre ISO si y a que des 00 et bien idem c'est bidon
Messages recommandés