[ 2.45 ] Iris Backup Manager 2.xx


Messages recommandés

Posté(e)

D_Skywalk et Estwald libère une version d'Iris manager pour le plus grand plaisir de tous ceux qui désirent un Manager différent de Multiman.


irisManager.png


Nouveautés/corrections :

2.45
- Ajout de la traduction allemande
- Mise à jour de la traduction chinoise
- Patch inclut pour les jeux qui n'ont pas plus d'un gros fichier en cache. Ajout d'un avertissement si l'on essaye de lancer un de ces jeux avec BD Emu activé
- Amélioration du serveur FTP et affichage d'avertissement si l'on quitte le programme (par la touche Ps cela ne fonctionne pas) alors qu'une opération vient d’être exécuté, ainsi que quelques messages si le réseau n'est pas présent ou non fonctionnelle
- Amélioraton du code pour les tâches en arrière-plan
- Correction de bug avec Rebug Rex 4.21.2

2.42
- Correction d'un crash lors de la détection entre custom 4.40 et 4.41

2.41
- Ajout de la traduction italienne
- Ajout de l’émulation du Syscall 879 (Bd media id) (“Payload Disc Less”)
- Amélioration des fonctions discless
- Support de Fan Control Manager

2.36

- Correction d'un problème lors de la copie des fichiers
- Correction sur les couleurs

2.35

- Remplacement de l'ANSI par l'UTF8
- Amélioration de l'"Archive Manager", possibilité d’éditer le Lv2, la Ram, en sélectionner un morceau (max 1Mb) pour le copier et le coller à un autre endroit (dans un fichier ou en mémoire), les comparer (max 512octets) ou pour créer un nouveau fichier
- Ajout des procédures d’écriture HTAB (merci à Miralatijera) pour rendre le Lv2 exécutable et d'autre choses...
- Le mode disc-less lance les jeux depuis un disque simulé dans le Xmb, en utilisant l'"explore_plugin" et le "libfs" patchés, tous les jeux se lancent sans /app_home en custom 4.40 Miralatijera. Cela ne fonctionne pas avec un lecteur absent ou dysfonctionnant

2.30

- Correction d'un bug avec les customs 4.40 (/APP_HOME sur Rogero 1.03)
- Correction de la GUI et support complet de l'UTF8 (police étrangère)

2.25

- Support de l'installation des Pkg de plus de 4GB et depuis HDD0 (dans /dev_hdd0/IMANAGER4/PKG)
- Ajout de "File Manager" dans "Tools" pour créer, supprimer, copier ou déplacer des fichiers/dossiers ou une sélection

2.22

- Payload for 4.40

2.21

- Payload pour custom 4.30 Dex
- Modification de l’icône “/app_home/PS3_GAME” par un disque Blu-ray

2.20

- Nouveau SysCall V8 en remplacement du v36 pour une meilleure compatibilité avec certains custom
- Ajout de la méthode "disc-less" de multiMan depuis "/APP_HOME"
- explore_plugin.sprx patché pour lancer les jeux depuis "/ dev_bdvd" quand "/app_home/PS3_GAME" est sélectionné
- Corrections des problèmes d’authentification des disques sur custom 3.41, 3.55, 4.21 et 4.31
- Possibilité de redémarrer la console avec triangle depuis l'écran principale
- Iris Manager distingue une console avec ou sans lecteur BD
- Nouveau homelaunc1

2.16
- Nouveau payload V8 qui supprime les syscall 36 et utilise le 8 à la place pour les redirections
- Ajout de la méthode de multiMan pour les jeux disc-less depuis /app_home (merci à Deank pour avoir commenté comment cela fonctionnait). Cela améliore la compatibilité

2.15
- Correction d'un problème d'authentification des disque Ps3 pendant la copie, si un problème survient, le disque sera éjecté et chargé à nouveau mais, un contrôle a été ajouté pour que cela arrive le moins souvent ou n'arrive pas du tout
- Ajout du bouton "Carré" pour éjecter/charger le disque
- Maintenant le disque s’arrête au bout de deux minutes d'inactivités
- Ajout de L3/R3 pour changer la catégorie des jeux. Les boutons L2/R2 ne servent plus à rien.
- Ajout de "libnet" avec syscall et le FTP de jjolano en version 2.3 (une version 3 existe mais, il n'a pas le code source)
- Ajout des police système japonaise et occidentale pour afficher le titre du jeu (on ne peut pas ajouter la langue japonaise ou d'autres textes par cette méthode)
- Quelques réglages sur le psx_payload

2.11
- Correction d'un problème avec l'émulateur Ps1
- Correction d'un problème avec les phrases UTF8
- Correction d'un problème lors de la sortie de l'application après avoir utilisé le clavier virtuel

2.01
- Ajout du norvégien comme langage
- Correction d'un problème sur les noms trop long par l'ajout d'un routine

2.00
- Port du projet sous PSL1GHT V2 (d’où le saut de version)
- Ajout de langues, presser "Start", puis dans "Tools" et sous la seconde options "Pitinglis"
- Correction d'un problème sur les fichiers FTP
- Correction d'un problème lors de deux transferts asynchrone.
- Ajout d'une nouvelle option dans "Tools" pour ceux sans lecteur, vous pouvez lancer les ISO Ps1

1.60 Bêta 4
- Amélioration de ps1_emu emulation. Maintenant les jeux comme Vagrant Story ou Resident Evil fonctionnent
- Quelques corrections sur le payload
- Ajout du mode payload_storage pour autoriser le lancement du disque ISO PSX Cheats avec le disque dans le lecteur
- Corrections de quelques bugs, comme la copie de fichier quand le disque USB est presque plein
- Ajout de détection de flag sur tous les payloads. Ceci sert par exemple pour multiMan si le syscall 8 est inactif

Instruction rapide :

- Installer IrisManager
- Créer un dossier "PSXGAMES" à la racine du disque dur interne ou externe
- A l’intérieur, créer un dossier avec le nom du jeu et mettre l'ISO/BIN/IMG dedans

Exemple : /dev_HDD000/PSXGAMES/FinalFantasy7/FF7.iso

Pour les jeux Ps3, renommer le dossier GAMES en GAMEZ sur le disque externe.


download.gif Iris Backup Manager 2.45

homesite.gif Site officiel : gitorious.ps3dev.net



Lien vers article original : http://ps3.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=3201

Posté(e)

New: In Version 2.20

- New payload v8 syscall eliminating the syscall 36 and used instead to 8 redirections. The syscall 8 works in a hidden in applications, thus respecting the other use that gives the syscall 8 in certain firmwares (LV1 Peek)

- Added Multiman method for disc-less from / APP_HOME (thanks for commenting DeanK how it works). This increases the compatibility.

- Added patched explore_plugin.sprx method to launch the games from road / dev_bdvd when selecting / app_home/PS3_GAME. This method connects when “No Controller BDVD” and requires that each CFW patched module (see explore_plugin_notes.txt within patch_tools_libfs_exploreplugin.rar). Grid is a game thus far.

- Fixed all (fucking) problems and other productions, as authentication based disks using CFW 3.41, 3.55, 4.21 and 4.31 (yes, I’ve been to them all)

- Now HDD0 mounts are safer, both for the method how it can be accessed only “/ dev_bdvd” in reading.

- Added ability to restart by pressing TRIANGLE on the main screen

- Iris Manager now works in two ways, thinking about those who have BDVD operational unit and the voiceless.

- New homelaunc1 (must install because the former will not work)

This is a summary of the disk operating modes:

Available options:

Requires Disco:

- With controller, disk not only asks “Yes” if no blocking routes / APP_HOME. This may prevent it from interfering with games.

- No Controller: obviously hard but never require it to “No” will be provided / APP_HOME (some games with trophies bug report, if this option is set to no). For riding HDD0 is protected.

Posté(e)

mais a-t-on réellement des CFW DEX 4.30 ?? n'ont-ils pas dit que SONY avait bloqué l'installation de firmwares DEX 4.3+ modifiés sur les PS3 converties CEX 2 DEX ??!!

Posté(e)

ah j'ai raté cette news !! ce gars est vraiment un excellent hacker sur la scène PS3 !!

A l'occasion, il y avait un mal entendu entre lui (Miralatijera) et Deank et ce dernier avait dit que ce hacker espagnol (Miralatijera) était derrière le fameux premier CFW 4.21 payant appelé CFW BlueDisk !!!

Voici le lien pour vous rafraichir un peu la mémoire

http://ps3.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=3154

J'ai lu ça sur ps3crunch.net hier

Il vient aussi de mettre un 7 ème update du code nécessaire pour créer un CFW CEX 4.31 à partir de l'OFW 4.31 sans spoof avec pleins de fonctions et une toute petite surprise:

Un mode auto-dongle PS3, une astuce fonctionnant sur ce CFW 4.31 permettant d'activer le mode service sans dongle et sans pkg juste avec la combinaison rapide Power + Eject

Il y a aussi la fameuse fonction permanente BD EMU qui permet d'émuler la présence d'un BluRay ps3 sur le XMB qui servira de base pour booter tous les jeux PS3 sans BluRay, sur CFW CEX !! Une première qui fut réservée par le passé aux CFW/OFW DEX exclusivement.

http://www.elotrolado.net/hilo_update-7-cfw-4-31-otheros-real-no-spoof-qaflag-bd-emu-sin-controladora-y-mas_1861965

Espérant voir un CFW 4.31 stable avec ces fonctionnalités, peut être la team ARCH va le faire prochainement dans une future version du CFW ARCH 4.31

  • 4 semaines après...
Posté(e)

Changelog v2.30

Fixed problems with recent CFW 4.40 (/ APP_HOME on Rogero v1.03)


Added some cosmetic changes to the GUI and full UTF8 support (now support Arabic characters, Japanese, chinese, Russian, Greek, Korean, etc. using system fonts)

  • 2 semaines après...
Posté(e)

lo all !! belle nouvelle !! on a enfin le mode diskless pour tous les jeux sur CFW CEX avec la nouvelle version 2.35 d'iris manager !!!

What's new on Iris Manager 2.35

  • Ported all console presentation to support UTF8 instead of ANSI
  • Added improvements to "Archive Manager": ability to edit LV2, RAM, select a piece
    of code, copy it (max 1MB), paste it on other place(file/memory), use
    it to find matches (max 512 bytes) or create a new file with that
    content.
  • Added procedure Write HTAB (thanks to Miralatijera for the assembly code) to make LV2 executable and other stuff [+ laughs]
  • Added
    Disc-less mode that runs games from a simulated disc in XMB, using BD
    EMU, patched explore_plugin and patched libfs, has successfully launched
    all the games I've tried, without addressing /APP_HOME in CFW 4.40
    Miralatijera. This mode doesn't work for those who have a broken
    BD-Drive or don't have a working lector


Requirements:




  • Modules explore_plugin and libfs must be patched.
  • A USB flash drive, memory card or USB storage device connected (recommended method)
  • On
    Iris Manager, press START to "Global Options", go to "Tools" and select
    where it says " With/Without BDVD Controller" the "Disc - Less payload"
    option.
  • Restart
    Iris Manager and select a game: to have a better compatibility, use BD
    EMU with patched libfs.sprx or patched explore_plugin.sprx.
Posté(e)

c'est les custom qui sont important pas les manager...

le jour ou on aura plus besoin de manager un grand pas aura été fait...ou au minimum un dashlaunch...

2.3.6

Fixed an issue that occurs when copying files, because the bookstore Tiny3D forms a polygon packet too long hanging GPU console from TTF.

Fixed color interposing (background color) with another texture (TTF character colored) so that breaks the list, forcing shader change (as happened with the old printing routines characters)

PS: Yes, it is a rare problem that copying files , pete la GPU XD

Posté(e)

Un autre update hyper intéressant, si j'ai bien compris, il n y aura plus besoin de laisser toujours le flash disk USB de l'émulation pour le mode full diskless !!

What's new on Iris Manager 2.36P

  1. Added Persian language only in main
    menu in test phase (NOTE: It is possible Persian language is no good
    translated: it is released only for test purpose and to provide a line
    to work for other persons with the source code. Thanks to Reza684 to aid
    for this support)
    • language.ini support now REVERSE = ON token for
      Persian/Arabic languages written left to right to be displayed right to
      left. English words (ASCII characters) are not order reversed, so if
      Arabic/Persian phrase is written as "HELLO [fed] [cba]" it is displayed
      as "[abc] [def] HELLO"
    • The sign "-" is used to don't reverse one phrase: TOKEN = -Display this left to right
  2. Added
    a new function for "Disc Less Payload" to support automatic VSH event
    from other CFW versions different to 4.31CEX or 4.40CEX.
    • It works as follow: when you plug an USB massive
      storage from Iris Manager, it show one screen and record the event ID
      for future use. So, more later, you can mount the fake disc with an USB
      device plugin or without one, pressing "PS" button from Iris Manager
      before to launch a game (when it shows XMB, you cause the necessary
      event)



NOTE ABOUT IRIS MANAGER AND ME: Remember Iris Manager is open source,
you can modify it and start other different project based in this source
code (if you are thinking in other different GUI, etc) or contribute
with languages translation etc.



For me it is not easy to write in English (reason because I don´t participate in English forums, for example)

  • 2 semaines après...
Posté(e)

Très belle la nouvelle option, j'ai pu jouer à pleins de jeux qui nécessitaient auparavant un bluray en mode diskless !! impressionnante cette nouvelle version 2.36P !!

C'est une option vraiment utile pour ceux qui ont une lentille HS ou le mécanisme du lecteur HS par ex (bien sur Carte fille fonctionnelle obligatoire)

Posté(e)

Iris Manager 2.41 Released




IrisManager-600x300.png







Following up on the previous update which added a fan controller, today developer Estwald has updated Iris Manager to version 2.41 which improves disc-less support and improved 4.41 support.


Changelog (v2.41):


  • New Italian language update (thanks AlexanderPs3Mod)
  • Added as Simplified and Traditional chinese languages (thanks Liqianyu)
  • Added emulation of syscall 879 (Bd Media ID) for mode “Payload No Disco” (“Payload Disc Less”) (how that comment below)
  • Improved auto disc CEX less in CFWs 3.55, 4.21 and 4.30. With USB
    device mounted on exit. No USB device, remember to click “PS” in Iris Manager to display
    the disc). If your CFW requires mounting a USB device for disc-less,
    remember that pressing START (Global Options) and then SELECT can watch and record the Event ID generated.
  • Added payloads DEX CEX corrected and CFW 4.41 and corresponding to
    patches from PS3 Ita Fan Control Manager (to thank Zz_SACRO_zZ Rancid-o
    and especially for contributing and greetings to the rest of the Team
    for initiating a project based in Iris Manager)
  • Also added the method corrects CFW Error 0×80010009 in sharing the
    same keys (from 4.21 to 4.41) but the version of the executable is
    greater than that of CFW. In this case, I made a custom implementation
    code from Ita PS3 Team:
  • The games and updates are patched to use Option “Check Files” (Test Game) that in my opinion, is the right choice for this
  • Instead of using fixed offsets to read version is taken from within
    the SELF / SPRX header offset to prevent a possible change in position
    of the data (which would leave the executable unusable) and simplify the
    routine, which will serve to all executables.
  • Instead of patching to version 3.41 which can lead to confusion and
    perhaps create problems in the future, we proceed to the same version
    patch for CFW detected. Thus, always inform a compatible version with
    the same keys.
  • It manages all file errors that may occur.
  • Sandungas suggestion, add routes / dev_hdd0/GAMES/covers and /
    dev_hdd0/GAMEZ/covers as potential places to find cover art style using
    Multiman and avoid duplication of data between Managers. Not consider
    looking covers external drives
    because the process will be slow and complicated and we can all easily
    copy (with Managers Archive) content to the internal disk.

Media ID on BD


  • In anticipation of a possible check BD Media ID (Export 0xEF666B52 in liblv2 and syscall 879) has been carried out for inclusion in the payload Disc emulate Less.
  • To get it you need to be in “With BDVD Controller” (With BDVD
    Controller) and insert the disk after running Iris Manager. Failure to
    do so, the syscall return Error 0×80010005 and it will not be possible
    to obtain the ID. Press SELECT on the disc icon, we see in the options
    “BD ID: XX XX …” in blue because it is a Bluray disc and yellow when it
    comes to a game on the hard drive to recover the information.
  • My original disk MGS4 seems to not have BD Media ID and returns all data to 0 and error 0×80010006: This will be the default mode of operation of the emulation, then possibly some old games lack it.
  • When you insert a disc, you create a file in /
    dev_hdd0/game/IMANAGER4/config containing the ID and extension. Did. For
    example, for Kill 00081.did BCES-Zone 2, which is used as temporary
    store ID.
  • Later when launching the game dede hard disk
    (internal or external), or entering their options with SELECT,
    Disc-Less mode that ID is taken and stored in the file BDMEDIA_ID in
    your root directory (for example, in my If, on /
    dev_hdd0/GAMES/Killzone2/BDMEDIA_ID) and stored by the syscall function 7
    in the payload 40 to be used from the syscall 879.
  • In short: if the BD Media ID is 16 bytes to 0, it will return the ID
    and error 0×80010006. If by syscall 40 keep an ID function 7 average,
    returned the ID without error.
  • Thus, if a game is to check if it is running from the original disk using that facility, will give you the correct ID and avoid problems
Posté(e)

What's New in version 2.45:


1) Added German as a language (thanks toto67)

2) New update Simplified and Traditional chinese (thanks Liqianyu )

3) Fixed a bug that disallowed games bigfile external USB disk to internal (in cache). We have included a small correction for those games that do not have more than one cached bigfile. Also added warning if it comes to launching the game with BD Emu ON (exite cache inconsistency between games and BD Emu)

4) Added a number of improvements to the FTP server: now warns if you exit the application (attention, if it comes with PS button will not tell) and FTP is conducting a delete function, reading, writing ... covering up to 10 seconds from the operation.

It is also equipped with some error messages for that function fails if the network is not started or misconfigured occasional change.

5) Added a new thread manager to perform background tasks, such as icons recharge, now is not done at once, if not staggered. With this, the program gains agility when changing pages.

6) Some users have notified me that REX Rebug 4.21.2 CFW does not work when you press the PS event, so I've gone back to the old method for this firmware.

To mount with Disc-Less need without plugging a device to force an event right in the process that should receive. For that it is necessary to know the Event ID before hand but users are reporting to me and that I do not know the ID or using one that others do not work (in 4.21.2 using an ID that I found)

For this reason it would be desirable to send me the Event ID generated when you plug a USB device for each firmware to know them.

Posté(e)

What’s New in version 2.50:
NOTE: From this version, I will be partially retired. Or put in
another way: I will not be as active as before (only in case of
“extreme” need I would work on it) and I hope that the inclusion of the
new GUI other people are encouraged to continue to maintain and improve
the program: I have done everything possible to provide all the tools
and materials needed, but now it’s time to take a break and do other
things and maybe others take over if they want to continue to implement
things.



1) Added a separate loader and isolated application itself in
principle from the LIBFS patched, but this could open other
possibilities.

2) Added a status check of Network and warning messages in case of error, for FTP

3) New GUI format “slide icons” accessible “Global Options”
(Global Options) -> “Change Current GUI” (Change Current GUI), with
new colors with smooth gradient background.

Posté(e) (modifié)

Bonjour,

J'ai récemment installé le CFW 4.41.2 Rebug ainsi que cette dernière version d'Iris Manager v2.50 sans animations. Lorsque je lance Iris Manager, j'ai le problème suivant : le voyant vert de ma PS3 passe au orange et le ventilo se met à tourner relativement fort. Pourtant, la chaleur du CPU affichée dans Iris Manager ne me semble pas excessive (dans les 50°C). J'ai l'impression que c'est donc provoqué par le payload chargé par Iris Manager.

Quelqu'un d'autre a rencontré ce problème ?

Modifié par OperationNT
Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.