Newserator Posté(e) le 6 octobre 2011 Posté(e) le 6 octobre 2011 redsquirrel87 a décidé de proposer régulièrement de nouvelles versions de Showtime, une application pour PS3 basé sur un portage de Showtime, un média player utilisé sur les stations HTPC. Nouveautés/corrections : - Enregistrement des informations images dans la bd metadata - Ajout traduction estonienne - Mise à jour traduction polonaise, bulgare et danoise - Augmentation de la sous-division de temps pour l'ajustement des sous-titres - Correction sur les sous-titres - Correction sur les archives rar - Autres correction de bug Ces versions sont dit "non officielles" car il ne s'agit pas d'une compilation réalisée par l'auteur de projet, lonelycoder. Ces versions permettront de tester rapidement les ajouts effectués sur le code de développement sans attendre de versions officielles qui peuvent être plus longues à sortir. Showtime v3.3.84 Unofficial Site officiel : www.redsquirrel87.com Lien vers article original : http://ps3.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=2981
deaphroat Posté(e) le 8 octobre 2011 Posté(e) le 8 octobre 2011 Mise à jour en version 3.3.100 : Showtime v3.3.100 Unofficial Nouveautés/corrections : - Support pour sélectionner gras ou italique pour les labels des widget - Bug corrigé sur le rendu des polices - Bugs corrigés sur le client SMB - Autres corrections
deaphroat Posté(e) le 6 novembre 2011 Posté(e) le 6 novembre 2011 Mise à jour en version 3.3.203 : Showtime v3.3.203 Unofficial v3.3.203 (Nov 03, 2011): theme: Various cosmetical fixes in the settings view glw: Fix focus bug text rendering: Adjust shadow displacement based on font size theme: Reduce vectors in scalars where possible theme: Clip on/off button at border glw: clip widget: Allow clipping at bounding box glw: Account for padding when drawing text cursor Update language files from source code Update Bulgarian translation Drop support for pixmaps as properties Update italian translation v3.3.192 (Nov 01, 2011): Reduce libav includes Close sqlite databases on exit glw: Always use glw_render0() to render glw: Add gc_get_indentitfy Faster text rendering Bump to libspotify 10 glw: changed() needs support for cstring Don't do rstr stuff in cstr code need limits.h for PATH_MAX fa: Increase IO buffers for video streaming smb: Improve read throughput but doing multiple asynchronous reads simultaniously v3.3.181 (Oct 26, 2011): Drop a stray debug printf prop: Add a new data type (cstring) which is compile time constant strings gu: Initial stab of a per-page dynamic menu gu: Add a status column in the directory listing prop: Add PROP_SUB_IGNORE_VOID and PROP_SUB_AUTO_DESTROY Make thumbnail generator stat source video file to figure out if it needs to regenerate thumbnail (by checking modification time) blobcache: Make expire time 64bit v3.3.174 (Oct 25, 2011): configure: Add LIBAV_LDFLAGS glw: Remove a superfluous newline from a log message Add strip as a make target glw: Fix shaders for OpenGL ES 2.0 glw: Don't crash if image decoder is not available gu: Make the toolbar live inside the tab notebook prop NULL is same as zombie configure.osx: Fix broken APPDIR Merge pull request #48 from alexandrezia/hideIDXSUBSubtitles Hide .idx and .sub subtitles as well as .srt .ass .ssa etc. v3.3.164 (Oct 23, 2011): Update Italian translation Update Danish language Fix some cache bugs causing crashes v3.3.161 (Oct 21, 2011): Add missing open: glw_backend_opengl_es glw: OpenGL ES 2.0 support glw: Split OpenGL code a bit to prep for OpenGL ES support glw: Fix correct ifdef for PFNGLXBINDTEXIMAGEEXTPROC and friends glw: GL_BGRA is not available everywhere, we can deal with that Make it possible to have multiple build outputs for a single configure type v3.3.155 (Oct 20, 2011): spotify: Better handling when trying to login with free account smb: Don't read more than 57344 bytes per request Fix missing declaration Pull libav forward Only overwrite config.h and config.mak if they actually changes v3.3.150 (Oct 19, 2011): Revert "Switch from TAILQ to SIMPLEQ for media packet queue" Rename fa_quickload -> fa_load ps3: Fix fallout from blobcache revamp Improve caching a bit fa_scanner: Keep metadata_t in fde so we can make better analysis of the content spotify: Handle case where playlist image is NULL Unbreak 'Small front speakers mixing' that was recently corrupted v3.3.143 (Oct 15, 2011): filter out .sri .smi .ass .ssa files from directory browse Merge pull request #45 from alexandrezia/bugFixFileType Fix printf format string Merge pull request #44 from alexandrezia/fixMissingSIMPLEQMacros Fix PS3 build adding missing SIMPLEQ macros Fix a bug where type_from_filename() does not run if the file is changed after it is in metadb And the file type defaults to CONTENT_FILE instead of the Add missing DEBUG #ifdef Switch from TAILQ to SIMPLEQ for media packet queue smb: Increase max allowed read size (on the wire) to 128k smb: Don't wait for response on close(). We don't care anyway smb: Reduce number of writes as we now run socket without nagle enabled Use TCP_NODELAY all over the place for sockets we initiate Reduce libav including from .h files Use __builtin_bswap64 instead of av_bswap64(). Much better code Add our own buffered IO implementation Update Estonian translation v3.3.127 (Oct 12, 2011): Merge pull request #41 from alexandrezia/MacOSXIgnoreFiles Update Swedish translation Update lang files from source ui: Start working on a new list layout when browsing content spotify: In album search results, set $metadata.icon as album art Make sure video pages always close on back navigation Better title on search result page spotify: Get playlist images lastfm: Fix some bugs Update Italian translation Update German translation Update Russian translation Update trad. translation Merge pull request #42 from alexandrezia/pt-BR Merge pull request #40 from alexandrezia/fixTypoMemroy fix bug causing RTMP streams to stop a bit early v3.3.107 (Oct 10, 2011): glw/container: If the weight if a child is 0, don't include it at all in any calculations Add a settings that controls how much of a video file that needs to be played before it's counted as played glw: Add .shadow and .outline properties to text widgets lastfm: Add some asserts glw: Fix some bugs in glw_tex_flush_all() (mostly used when reinitializing universe) glw: Make $clone property propagate thru loader widgets Fix fallout from i10n in nvidia.c
nolive72 Posté(e) le 13 novembre 2011 Posté(e) le 13 novembre 2011 question peut-etre stupide mais je ne suis pas sur...showtime la version add-in de multiman est deja installe sur ma ps3 mais je souhaiterai cette version non offcielle car de nombreux plugin sortent (youtube,channel9 etc). y aura t il conflit si j installe cette version sans supprimer la variante "multiman" deja installee sur ma machine? avis?
Xboxman_360 Posté(e) le 13 novembre 2011 Posté(e) le 13 novembre 2011 y aura t il conflit si j installe cette version sans supprimer la variante "multiman" deja installee sur ma machine?avis? tu peux y aller. j'ai les 2 sur ma machine, tout roule
nolive72 Posté(e) le 13 novembre 2011 Posté(e) le 13 novembre 2011 tu peux y aller.j'ai les 2 sur ma machine, tout roule Merci tu as essaye les derniers plugin comme you tube et ce channel9,ca donne quoi en france.je vis au japon et les plugin TV stream dans le showtime officiel ne marchent mais alors pas du tout
sebasnl54 Posté(e) le 13 novembre 2011 Posté(e) le 13 novembre 2011 Bonjour, en espérant ne pas me tromper de topic... j'avais une question concernant la lecture des MKV3D avec showtime sur PS3. En fait les MKV3D que j'ai ne passent pas au niveau de la vidéo sur la tv 3D car le level H264 est 5.0. Hors showtime (et sans doute à cause de la ps3) ne peut pas lire un mkv avec une level supérieur à 4.2... J'ai donc utilisé le logiciel H264LevelEditor pour changer le level de ma video à 4.2. Mais rien y fait... Showtime me détecte bien les 2 vidéos de mon MKV3D (SBS) avec le level 4.2 mais la vidéo ne passe toujours pas. J'ai parcouru beaucoup de forums mais je n'ai trouvé aucune solution. Donc si quelqu'un peut éclairer ma lanterne. Merci beaucoup.
sebasnl54 Posté(e) le 14 novembre 2011 Posté(e) le 14 novembre 2011 Personne ne sait ? merci quand même
Messages recommandés