stopinou Posté(e) le 8 juin 2008 Posté(e) le 8 juin 2008 Bonjour, Je viens d'installer une D2Pro 9 fils sur ma Wii. L'installation semble fonctionner puisque la combinaison des diodes rouge/bleue est correcte et que j'arrive a lancer des backups. Par contre quand je lance lance une copie de l'utlity disk telecharger sur d2pro.com je le vois comme un jeux gamecube il se lance mais m'affiche "D2Pro ship not found". Alors est-ce un problème d'install ou le disque ne fonctionne-t'il qu'avec la version 13 fils?
xam1311 Posté(e) le 8 juin 2008 Posté(e) le 8 juin 2008 lut déjà il fonctionne qu'avec la puce Spi D2pro 9 fils, je pense à un souci d'install ou alors que tu es en version 1.0 vu que le disk démarre qu'a partir de la 1.1B ++ ============================ d2pro v1.1b update - 9 wires ============================ This software is provided as-is, with no warranties of any kind. If you use this software, you do so at your own risk! ======= WARNING ======= ** THIS IS A BETA UPDATE ** USE AT YOUR OWN RISK ** *** Do not update installed chips with diode shorted! *** The diode prevents current from d2prog from flowing to the d2c chip. If the diode has been shorted the d2c chip may be permanently damaged. There is no need to short the diode. If shorting the diode "solved" any problems you are most likely using too long and/or too thin wires for 3v3 and GND. Thank you for using d2pro! Features======== - Works with DMS, D2A, D2B and D2C* chipset drives - Enables DVD update of the SPI Flash - Updatable and configurable via utility disc - Recovery Mode - can fully recover from a bad flash - Region Fallback - impossible to brick the drive by setting the wrong region * This firmware does NOT support the newly-discovered d2c chipsets ============ Instructions ============ 1. If the d2pro chip is already installed in a Wii console then disconnect the power cable. 2. Disconnect d2prog from the USB cable.
Messages recommandés