Petite Remarque Intéressante !


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Salut à tous.

Ce matin, je chercher des informations concernant le hardware exact de la psp et des possibilités de developpement dessus en matière de moteur graphique, portage ou autres.

J'ai ainsi remarquer, une remarque très intéressante d'une personne qui si connait dans se domaine, qui confirme ce que je penser, beaucoup ont la psp mais ne remarque pas le potentiel de celle-ci, je pourrait même croire que l'importation de jeux ps2 (existe) sur cette console est fort possible, tant le hardware ce ressemble mais qui reste tout de même bien plus élaborer sur psp, en terme technique, surtout aux niveau des filtres...

je remarque que le système de fichier est le même entre la ps2 et la psp, un truc à remarquer suffit de comparer un certain ridge racer au premier ridge racer ps2, le code graphique utilisé étant le même mais pas optimiser complétement pour la psp.

J'ai remarquer que beaucoup de moteurs graphique de certain jeux ps2 ont était importé sur psp, c'est pour cela que je me demande si il serait pas éventuelement possible de faire tourner les jeux ps2 dessu, je parle pas d'émulation hein, je parle de portage.

Voici la remarque (attention anglophobe s'abstenir :P)

Technical design: As far as hand-helds go the PSP is a crowning achievement, it literally packs the power of the PS2 into a little handheld device, and still manages to get good battery life. The system packs duel Mips-4000 processors each going at 333 mhz. Not to mention 2 graphics cores(one for effects and one 166 mhz core for the raw graphics themselves). To make it even better the PSP has a dedicated sound core and video decoder, not to mention over 32 megs of system ram and 4 megs of video ram. This thing is a beast, it can pump out at least as many polygons as the Ps2, except it can pump them out with hardware Anti-aliasing. So instead of using Cpu power to put AA in a game, developers can now just let the video hardware do it for them, this technically allows more power for Ai, better graphics, sound, frame rate, etc. Not to mention with a disc format as good as the UMD there is lots of room for hi-res textures, sounds, and fmvs.. I think what we have seen of the PSP so far is just the tip of the ice-berg, once developers have more time to squeeze the hardware like they did with ps2 we will see games far better than anything seen on the Ps2, if only for the reason of hardware AA and all the cpu power the system will save not emulating AA like ps2 does. So those are the guts of the system, some of it's other technical achievements include a huge and bright high resolution screen, 802.11 B wireless networking, which can connect to internet right out of the box, and everything using very low power consumption. So just to put it simply the PSP is astoundingly powerful, with it's multi-core design the system has the potential to rival the xbox in power and pretty much crush the Ps2 from a technical stand-point, the games we see on the PSP in a year will be as good graphically if not better than what's on Ps2 now, and by the end of the systems life we will be seeing graphics no one today would think possible. This is a system clearly built for the future.

Cela ma paru intéressant de poste ceci, afin de comprendre ce qui se trame sous la psp et aux niveau de la dev..., cela ne vient pas de sony soyez sans sur, perso je n'aime pas politique de sony, mais la pour la psp, un truc me fascine au niveau de sa composition.

Modifié par knyz

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