La Nouvelle Playstation S'appelle Ps4


Newserator
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Depuis 1999 l'industrie du disque est en recul et seulement l'an dernier il y a eu une augmentation de 0.3% pour 16.5Milliard de $, y a 13 ans le même secteur engrangeait 38 Milliard de $, si pour toi le cd est toujours autant porteur, explique moi pourquoi alors de plus en plus de gens ce tournent vers le mp3 et pour quoi le secteur à perdu plus de 50% de son chiffre en l'espace de 10 ans.

Pour ton infos , voici les meilleurs ventes de 2012 concernant le dématerialisé dans le monde, marché qui obtiens 34% des ventes totale de musique avec une augmentation de 9% par rapport a 2011 et en progrsssion depuis assez longtemps

Call Me Maybe de Carly Rae Jepsen 12,5 millions de singles vendus

Gotye avec Somebody That I Used To Know 11,8 millions de singles vendus

Gangnam Style de PSY 9,7 millions de singles vendus

Adele est première avec 21 8,3 millions d'albums vendus

Red de Taylor Swift 5,2 millions et les

One Direction avec Up All Night 4,5 millions d'albums vendus

Perso je vois pas ou j'ai dit une "connerie", Sony reflechis pas en marché Français mais mondial, et je suppose qu'ils ont fait le même constat que moi, aujourd'hui plus de gens possèdent une plateforme pouvant lire du démat que du CD. Rien ne t'empeche d'acheté un chaine HiFi pour tes 50 pauvres petits cd, j'en ai facile 500 à la maison et j'écoute jamais un cd sur ma console, mais sur du materiel dédié (ca me fait penser qu'il faudrait bien que je vende tout ca, c'est fou en 20 ans ce qu'on peut amasser comme bazar :) ).

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Perso ,je comprends pas l'engouement pour les nouvelles consoles de sony/MS ..

Franchement techniquement, elles sont loin de casser des briques ..

L'APU jaguar pour la ps4, est un combo CPU/GPU bas de gamme sur PC.

Le CPU de la xbox,semble etre un AMD en die shrink, soit 2 CPU quad core mi côte à côte ..

Les CG,si elles sont bien dérivées des 7800, font partie du haut de gamme actuel, et effectivement les devs devraient tirer le max de ces cartes contrairement aux pc ..

8 go de gddr 5 mouai, reste à voir si le matos derrière est capable de profiter de sa bande passante ..

Franchement je suis assez dubitatif, en plus si on prend en compte le bridage de l'occaze, plus les petits DTC au fil des maj des 2 constructeurs, je pense réellement rester sur PC .

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pas de bridage de l'occasion chez sony en tout cas, mais bon ce sera toujours moins cher d'acheté une console de jeu qu'un pc, et surtout ce sera bien moins chiant car pas d'upgrade a faire sur un cycle

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pas de bridage de l'occasion chez sony en tout cas, mais bon ce sera toujours moins cher d'acheté une console de jeu qu'un pc, et surtout ce sera bien moins chiant car pas d'upgrade a faire sur un cycle

Je paris mon slip que tu te gourre :D

$ony BRIDERA l'ocaz c'est une certitude, les paroles de l'interview sont trop flou pour être honnêtes !

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Les outils et moteurs pour les devs Ps4 :

FaceFX
Animation tool FaceFX is billed as "an advanced facial animation solution unique in its ability to liberate artists from the complexities of creating realistic dialogue and emotive characters." Recent titles that used the tech include Far Cry 3, Halo 4 and Dishonored.


xaitControl
Germany's xaitment is supporting the PS4 with xaitControl, its AI software package for game logic and character behavioral modeling.

xaitment was founded in Germany in 2004 as an offshoot of the German Research Institute for Artificial Intelligence.


Substance Engine
Allegorithmic's Substance Engine is a popular solution for textures. The PlayStation 4-specific version of its tools allows "game developers to reduce download size, boost streaming performance and decrease loading times in their games" with its runtime generation of parametric textures.


Unreal Engine 4
We're sure Epic's Unreal needs no introduction, and it should come as no surprise that it will be supported in Sony's next console. Unreal Engine 4 is available now for PS4 developers,


SpeedTree
SpeedTree's middleware "delivers amazingly natural real-time trees and plants with seamless LOD transitions, an array of lighting, physics and wind effects, as well as an SDK that can be programmed to support any level of engine integration.


Enlighten
Geomerics' lighting technology is "packed full of time-saving workflow features and a lightweight runtime," and is "the only solution proven to deliver fully dynamic lighting on today's PCs, game consoles and mobile platforms." You can see it in action in Battlefield 3, Medal of Honor: Warfighter and EVE Online.


PhysX
NVIDIA's tech is "the world's most pervasive physics solution for designing real-time, real-world effects into interactive entertainment titles. The PhysX development environment gives developers unprecedented control over the look of their final in-game interactivity.


APEX
Also from NVIDIA, APEX "lets artists create intricate physics-enabled environments. They can expand the quantity and visual quality of destructible objects; make smoke and other particle-based fluids integral to game play; and create life-like clothing that interacts with the character's body to achieve more realism in their games."


Morpheme 4
The newest version NaturalMotion's popular animation tool "introduces advanced prediction modelling capabilities that enable developers to build complex integrations between animation and AI systems. The new ScatterBlend parametric blend node introduced in Morpheme 4 streamlines animator workflow, and allows character motion to be controlled with real world inputs such as movement speeds and turning angles."

http://www.gamasutra.com/view/news/188087/The_tools_and_engines_available_now_for_PlayStation_4_developers.php#.UTl_ylckUzM

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  • 3 weeks later...

At this year's GDC, Sony has unveiled some new PlayStation 4 / PS4 details including optional real names, a larger friend's list, CPU and HDD updates and more as outlined below!

To quote: Sony shared new details on PlayStation 4 during a developer overview session at the Game Developers Conference in San Francisco.

System

Sony is targeting PlayStation 4 to be the “central device in the living room,” and are building the system around core gamers, its “primary audience.”

There are five core principles to PlayStation 4: “Simple, Immediate, Social, Integrated, and Personalized.”

The PlayStation 4 CPU boasts a 64-bit x86 architecture, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 hardware threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache, PlayStation Shader Language, and features DirectX 11 and OpenGL 4.0 support.

The GPU will offer tessellation to add “geometric detail to smooth edges or create more organic shapes.”

The system’s RAM is 8GB 256 bit GDDR5, a high-end graphics memory only found on PC graphics cards.

The PlayStation 4 developer environment is Windows 7 64-bit (our source wrote “Windows 7-bit,” but we take it that’s what he meant) with tools fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012. Developers, Sony says you’ll be able to “debug your PS4 code as you would your PC code.”

Every PlayStation 4 will be equipped with a large hard-drive.

DualShock 4

As previously announced, the Start and Select buttons on the DualShock 4 have been replaced with a single “Options” button, and a new button called “Share” has been added.

According to Sony, the PlayStation 4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used them on PlayStation 3.

The L2 and R2 buttons on the DualShock 4 have been given a curved bottom. That means no more accidental fast-forwarding while watching Netflix.

The touchpad on the controller will have a resolution of 1920x900, and will click when pushed down.

The light bar on the back of the controller can act as indicators for different players. Player one would be blue, two red, three green, and four pink, just like the PlayStation symbol colors. It could also indicate things in-game, like when your health bar is low.

Unlike the DualShock 3 and PlayStation 3, you’ll be able to charge the PlayStation 4 controller when the system is not turned on.

PlayStation 4 Eye

The PlayStation 4 Eye camera will “enhance the PS4 user experience” with high-sensitivity dual color cameras at 1280x800 resolution, 12 bits per pixel, and 60Hz.

PlayStation 4 will have a dedicated port for the camera, which is an exclusive Sony-developed connector. That means you won’t be able to plug it into your PC.

Suggested uses for the camera include walkthrough videos, killcam taunting, system login, and speech recognition. Or, the camera can see each player’s controller, and move split-screens according to each person’s location in the room.

User Interface

In 2004, there was the XMB (PSP, PS3), in 2011, the LiveArea (PS Vita), and with PlayStation 4, a new user interface based on the five principles mentioned earlier.

The interface is meant to give players a glance of information without having to load a game. You’ll be able to see what new add-ons are out, what friends are saying about said game, etc.

PlayStation Network

Every PlayStation Network user on PlayStation 4 will have two identities: their real name and picture, and their PlayStation Network ID and avatar. The player can toggle whether others see their real name. If imported through Facebook, your real name will automatically show. But that, too, can be modified.

Additionally, PlayStation 4 will have an increased friends capacity.

Social Gaming

A mock-up of how PlayStation 4 can integrate social gaming was shown. For example, with games that have choices (imagine Mass Effect or Heavy Rain), it’s possible you might see what choices your friends who’ve played the game have made. Developers will be able to set chapter markers in PlayStation 4 games for reference when using such Share options.

As far as PlayStation 4′s streaming and sharing features go, they require no additional work from developers. The hardware will handle it automatically.

Remote Play

With remote play, PlayStation 4 games can be played on a PS Vita screen. The screens are mirrored on both systems at the same time. As with streaming and sharing, this is something handled by the hardware, not the developers, and can be booted at any time with no special mode required.

PlayStation App

Through the PlayStation mobile app, PlayStation Network users will be able to login, buy PlayStation 4 games, and have their systems begin downloading at home.

From iGoGaming.net: PlayStation 4 CPU, HDD and More Detailed

CPU

64-bit x84 arch
Low power consumption
Low heat
8 cores, HW threads
2MiB L2-cache per 4 core group, 32kib I1 I/D-cache
PlayStation Shader Language
Similar to HLSL
Allows featured BEYOND DirectX 11 and OpenGL 4.0


GPU

Tessellation, adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes


RAM

8GB 256 bit GDDR5


HDD Space

Unspecified, but will have “a very large hard drive in every console.” 1TB, anyone?


Developer Enviroment

Windows 7-bit
Tools are full integrated into Visual Studio 2010 and 2012


From phosphor112 (via NeoGAF): Comprehensive list of PS4 feature announcements at GDC:

Targeted to be the “central device in the living room”
“Core gamers are our primary audience
PS4 build around them, salable to the outsiders
5 core PS4 principles: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized
PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1

I/D-cache
PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0
“GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”
PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)
Will come with “very large hard drive in every console”
PS4 Dev Environment – Windows 7 64-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
“Debug your PS4 code as you would your PC code”
PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
Speaker, headset jack and “extension port” on the PS4 controller
PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding
PS4 controller: 1920x900 resolution on the analog touchpad
PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)
PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.
PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc
“The PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras
1280x800, 12 bits/pixel, 60Hz
Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your

PC.


Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side


The above is what devs could do (not mandatory)
Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”
Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet
2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five principles from earlier
UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.
Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)
PSN friend limit raised
PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.
All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.
PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.
Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
Sony has sent their newly updated multiplat game engine PhyreEngine 3.5 to developers with PS4 support


Finally, Sony also stated (via JoyStiq.com that they are open to buy in Alpha games for PlayStation platforms. To quote:

In an interview with Joystiq, Sony America’s VP of publisher and developer relations Adam Boyes, said the company would "absolutely support" buy-in alphas on the PS4, so long as they don’t "have any bugs that are completely destroying the world". He added that the same model could also be applied to PlayStation 3 and PS Vita development...

"Yeah, if it doesn't have any bugs that are completely destroying the world," Adam Boyes, VP of publisher and developer relations at Sony America told Joystiq last night at the PlayStation Indie Arcade event. "[CCP's Dust 514] is a great example of putting out content that you know is not final. If you want to monetize it, that's fine. I mean, if you want to put out a game that's playable and does pass the checklists and stuff, you can. If it doesn't sell and you can't support, you may not want to support, but we absolutely support that."

Boyes noted the buy-in alpha openness wasn't just for the upcoming PlayStation 4, but could be applied to PS3, Vita or PlayStation mobile.

He continued, "We allow that on all of our platforms, that sort of continually updating and selling. Again, if people buy it and they're passionate about it, and you want to improve it and make it better over time you can." If you didn't know, Valve recently announced plans to offer a similar service through its Steam distribution platform under the name Early Access.

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Sony a profité de la GDC pour
dévoiler quelques informations supplémentaires sur la PlayStation 4,
prévue pour la fin de l'année. On apprend ainsi que la machine sera
dotée d'un disque dur très haute capacité, d'un lecteur blu-ray trois fois plus rapide que celui de la PS3 et que les
fonctionnalités de capture via le bouton Share de la manette seront
entièrement gérées par le hardware de la console et n'auront aucun
impact sur les performances en jeu
.

La manette connaît elle aussi une petite révolution, puisque les boutons de façade ne seront plus analogiques.
Les sticks seront un peu plus fermes, les gâchettes légèrement
incurvées tandis que la surface tactile sera cliquable et multitouch.
Rajoutons également qu'il sera possible de recharger les pads alors que la console est en veille.

Quant aux accessoires, sachez qu'un micro-casque sera livré avec le système et que le
PlayStation Eye, la caméra de la console, disposera d'un port
spécifique, ce qui indique qu'elle ne monopolisera pas de ports USB et
qu'elle ne fonctionnera probablement pas sur d'autres supports
.
Petit détail : si jamais vous jouez en split screen et que vous changez
de place avec votre partenaire, la caméra le détectera et adaptera les
viewports à l'écran en fonction.

Concernant les fonctionnalités en ligne et sociales, notez que vous pourrez disposer de plus de 100 amis sur le PSN
et qu'il sera même possible d'ajouter le nom réel de certains d'entre
eux. L'interactivité entre la PS4 et la Vita sera améliorée, puisque les
écrans des deux consoles afficheront les images du jeu simultanément. Enfin,
sachez que Sony a confirmé qu'il sera possible de jouer à un titre en
cours de téléchargement et que vous pourrez même le lancer depuis votre
smartphone via l'application PlayStation
, pour en profiter une fois confortablement installé dans votre canapé.

http://www.jeuxvideo.com/news/2013/00064760-ps4-des-infos-a-la-pelle.htm

Certains parlent d'un HDD de 1 TO !! espérant juste qu'il sera aux normes SATA 3 et donc plus rapide que celui de la PS3, hyper lent à mon gout

Puis nous allons voir qu'elle sera l'impact de ces apport sur le prix initial au lancement de la console, franchement ça sent qu'elle sera vendue à 399 euros voir plus avec tout ce hardware !

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C'est bizarre mais c'est pourtant la tendance que je ressens (avec 449€ pour une version premium).

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eh ohhh!!

On parle de 8GB de mémoire RAM DDR5, d'un nouveau GPU/CPU moyenne gamme, d'un lecteur BluRay et probablement avec support des BD-R XL de 100 GO, d'une connexion USB 3.0, d'un HDD au minimum 500 GO (pour une version premium), d'une manette révolutionnaire et tactile, de cette kinect-like camera qui viendra avec toute les PS4.... de pleins de services en ligne...etc

Tout cela "à mon simple avis personnel" ne va pas couter moins de 350 euros !! Franchement je sens le prix de 399 euros pour le modèle premium avec HDD de 500 GO

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ps4-pad_3_m.jpg

Sony a profité de la GDC pour dévoiler quelques informations supplémentaires sur la PlayStation 4, prévue pour la fin de l'année. On apprend ainsi que la machine sera dotée d'un disque dur très haute capacité, d'un lecteur blu-ray trois fois plus rapide que celui de la PS3 et que les fonctionnalités de capture via le bouton Share de la manette seront entièrement gérées par le hardware de la console et n'auront aucun impact sur les performances en jeu.

La manette connaît elle aussi une petite révolution, puisque les boutons de façade ne seront plus analogiques.
Les sticks seront un peu plus fermes, les gâchettes légèrement incurvées tandis que la surface tactile sera cliquable et multitouch. Rajoutons également qu'il sera possible de recharger les pads alors que la console est en veille.

Quant aux accessoires, sachez qu'un micro-casque sera livré avec le système et que le PlayStation Eye, la caméra de la console, disposera d'un port spécifique, ce qui indique qu'elle ne monopolisera pas de ports USB et qu'elle ne fonctionnera probablement pas sur d'autres supports.
Petit détail : si jamais vous jouez en split screen et que vous changez de place avec votre partenaire, la caméra le détectera et adaptera les viewports à l'écran en fonction.



Concernant les fonctionnalités en ligne et sociales, notez que vous pourrez disposer de plus de 100 amis sur le PSN et qu'il sera même possible d'ajouter le nom réel de certains d'entre eux. L'interactivité entre la PS4 et la Vita sera améliorée, puisque les écrans des deux consoles afficheront les images du jeu simultanément. Enfin, sachez que Sony a confirmé qu'il sera possible de jouer à un titre en cours de téléchargement et que vous pourrez même le lancer depuis votre smartphone via l'application PlayStation, pour en profiter une fois confortablement installé dans votre canapé.

source

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Reste plus que ca sorte... Content qu'ils aient rendu les sticks plus ferme, ca les rendra plus précis. Bravo aussi pour l'abandon des analogiques en champignons!!!! (Mais qui avait eu cette drole d'idée???!!!!)

J'espère qu'on l'aura en France cette année surtout...

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eh ohhh!!

On parle de 8GB de mémoire RAM DDR5, d'un nouveau GPU/CPU moyenne gamme, d'un lecteur BluRay et probablement avec support des BD-R XL de 100 GO, d'une connexion USB 3.0, d'un HDD au minimum 500 GO (pour une version premium), d'une manette révolutionnaire et tactile, de cette kinect-like camera qui viendra avec toute les PS4.... de pleins de services en ligne...etc

Tout cela "à mon simple avis personnel" ne va pas couter moins de 350 euros !! Franchement je sens le prix de 399 euros pour le modèle premium avec HDD de 500 GO

Tu peux rajouter 100€ à l'histoire direct.

Si la console est déclinée en 2 versions, celle de base sera à 500€ et l'autre à 600€, comme à la sortie de la PS3.

Mais là encore ceux qui achèteront la console à sa sortie feront les frais de la nouveauté que ce soit en terme de tarif et de fiabilité.

Acheter une console à sa sortie n'a jamais été un bon placement...

A moins que des failles de sécurité soient trouvées peu après son lancement, j'aurai tendance à attendre que la machine ait fait ses preuves pour en faire l'acquisition quite à attendre plus d'un an.

Modifié par milerwan
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toutes mes consoles ont été day one hormis la xbox360 et j'ai jamais eu de souci avec celles ci hormis la lentille de ma ps3 60Gb

quand au prix vu le type de materiel tres orienté architecture pc je doute que ca dépasse les 400€ sachant que sony vendra comme d'hab a perte (je rappel que la ps3 vendue 600€ coutait a sony environ 850$) et qu'il ne veulent pas revoir le probleme des clients mécontent du prix de sortie (ca n'a pas empeché la console de faire le meilleur lancement européen de tout les temps niveau console de salon)

et puis bon j'ai confiance en ma source qui ma donné un petit 399.99€ pour la sortie :)

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  • 1 month later...

[troll-lol] Parce que la c'est vraiment une marque Playstation ?! Je croyais que c'était un fake ! [/troll-lol]

Plus sérieusement, je trouve ça bien quand même, le montage et le boulot qu'il y a pu avoir est quand même bien. Et puis, ça ajoute ecore un peu de piquant, on se demande à quoi ressemblera la console et on sait que celle de la vidéo n'est pas la vraie, donc une une possibilité en moins.

PS : Je plaisante sur le troll, c'est juste pour taquiner le sephi ;)

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la vidéo est très bonne et pourrait bien être une vidéo issue de chez Sony (dans le style)

Bravo à ceux qui ont fait ça!

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Sony recommence avec son cote -> j ai la plus grosse ...

Franchement, tous les acteurs du jeux video sont la pour soutenir la PS4, la bonne blague.

Sony leur promet le dematerialise et exit les jeux d'occase et bienvenu pour de nouveaux DRM pourris .....

ça c'est la catastrophe : plus de jeux d'occase ...

Perso je ne fais que ça alors la ps4 sera pas pour moi .

Si vraiment ils le font et qu'une xbox sort avec des jeux sur support il

faudra pas que sony vienne pleurer qu'ils vendent rien .

Modifié par pearl
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Invité
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