[ Maj 1 ] Release Du Custom Ark


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La team Pro (les personnes derrière le custom firmware Pro, probablement le custom le plus populaire de la scène Psp) est de retour avec une release importante, un CFW Psp pour la Vita et fonctionnant avec l'exploit UNO. Nom de code : ARK

Si vous avez l'exploit UNO, ARK est en gros une alternative au CEF de Total_Noob. À la base, ARK est un port du CFW Pro pour la Vita et semble apporter quelques fonctions qui manquaient au CEF. Le fichier readme met l'accent principalement sur ce qui suit :

- Support des jeux Ps1 (le son ne fonctionne pas encore, le plugin pour le son n'est pas encore finalisé)
- Support des jeux ISO/CSO
- Moteur NoDRM pour décrypter la lecture dlc
- MS-SpeedBoost (fonctionne mieux sur des jeux comme soul calibur)
- Patchs des jeux "Stargate" (corrige plusieurs jeux anti-CFW )
- Menu principal personnalisable
- Support des plugins
- Support du Recovery
- Cache pour les ISO (amélioration de la lecture des ISO)

Certains d'entre vous se souviendront d'un leak des travaux de Coolbird il y a quelques mois, ce qui l'avait amené à quitter la scène.

ARK est le projet qui a été divulgué à l'époque bien que la fuite été cryptée et donc inutilisable. Aujourd'hui l'équipe Pro décide de le rendre public. Wololo suppose que la décision avait été prise il y a quelques temps, mais le portage du travail existant sur le nouveau firmware 2.02 a dû prendre un certain temps.

Wololo n'a pas essayé cette version, mais il a eu la chance d'essayer les premières versions du projet ARK il y a quelques mois et dans l'ensemble il a été assez impressionné.

Coldbird a quitté la scène alors qu'il était en train d'apporter un soutien solide aux jeux Ps1, il est donc difficile de savoir si le plugin sonore pour la Ps1 verra la lumière du jour, mais indépendamment de cela, il est sûr que ARK apporte une belle alternative au CEF.

Instructions :
- Aller dans le dossier ARK
- Copier la sauvegarde en fonction de votre région dans le dossier 'PS VitaPSAVEDATAXXXXXXXXXXXXXXXX'
- Transférer la dans votre Vita par CMA

[ MAJ 1 ]

- La team a mit à jour le custom pour toutes les versions des exploits en desous de 2.02 et pour toutes les régions.



Credits for the ARK project are the following (from the readme):

Dark_Alex for the initial M33 CFW who guided us mentally through several CFW generations by giving good examples on how to patch Sony OFW.
VirtuousFlame: For the ISO Loading Code, Custom PSX EBOOT Support, PSPCipher and most of the CFW related code.
Coldbird: For Proshell, and all his CFW related code & Vita redesign of PROCFW.
Yosh: For the initial sceWlanGetEtherAddr leaked kxploit, yMenu, other kxploit related things and various pieces of code.
thecobra & frostegater: For precisions about this kxploit.
neur0n for his syscall execution in kernel mode, several bug fixes and other CFW related code.
ardi for his umd4homebrew to enable UMD in homebrews.
Zer01ne for the initial Uno exploit discovery.
All our testers.
And last but not least – Sony for making wonderful, however very locked down, portable gaming handhelds.

Merci à pezed pour l'information.

download.gif ARK

homesite.gif Site officiel : wololo.net



Lien vers article original : http://mobiles.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=9863

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Bonjour

Clearing some confusion about ARK: PSX games

One of the biggest questions that users have surrounding ARK is compatibility with PSX games. In this post I’ll explain why psx doesn’t work natively on the vita, and how ARK managed to make it work.

First of all, we must know why PSX games won’t work natively, unlike ISOs or Homebrews.
This due to the fact that the PSP used it’s second processor, the Media Engine, to emulate PSX sound, effectively taking some load off the processor and keeping a decent framerate. The problem we are facing on the Vita is the lack of Media Engine, the Vita does not emulate the Media Engine.

So when a PSX game tries to run, it calls the Media Engine functions, but Media Engine doesn’t exists, so the functions don’t either, causing a crash. But, if PSX games crash because of no sound, how are able to make it work? the answer lies in hacking.
In ARK, Coldbird managed to hack POPS to make it accept custom sound plugins (if you have ever used an emulator, you’ll know what a plugin is). For this version of ARK, Coldbird simply injected a dummy sound plugin, meaning there will be no sound, but the game won’t crash cause the dummy plugin will return a generic ok signal, even if it has done absolutely nothing.

Ok so the first step is done, we are able to get PSX games running without crashes, but there is no sound, and we can’t make sound working cause there is no ME, which means to get sound working a plugin must be coded and it must be ran by the CPU.
The only open source sound plugin that came to Coldbird’s mind was PEOPS, so he got to work on it. Did he get any sound at all coming out of PSX games? I’ll let this video answer the question:

So lets sum this up:
- PSX compatibility in ARK should be very good, close to PSp compatibility, but without any sound.
- A port of PEOPS was being worked on (and made awesome progress), but it stopped because Coldbird left.
I hope this solves your confusion about PSX games in ARK (and the vita in general).


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  • 3 months later...

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