Etat du hack Ps3


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cest interressent peu etre une maniere de faire fonctionner les backup ps3 de cette facon aussi

p.s:cest pas du warez la video ? pourtant il explique comment télécharger des jeux ps3 ect et le mec cache son ip mais montre son nom de profil sur le psn mdr

Modifié par hyndrid
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camoufler un backup ps3 dans un mini jai un gros doute

et puis une fois le jeu transféré sur la ps3 OFW, je serais curieux de savoir si ca passe inapercu pour sony si on se connecte au psn... Là jai un gros GROS doute

Modifié par g-kid
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pas besoin de contacter le service client, en cas de ban l'utilisateur reçoit un mail avec les précisions

Sais tu combien de temps ils mettent à l'envoyer?

Car depuis lundi que j'ai été banni, je n'ai reçu aucun mail.

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J'ai également eu un message lors de la connection, j'ai tout de même créer un autre compte sur la même console et j'ai pu normalement me connecter.

Mon premier compte est donc bloqué mais je n'ai reçu aucun message pour autant !

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je ne sais pas mais normalement c'est instantané , dans tout les cas jouer avec le feu c'est toujours risqué, on répète depuis assez longtemps de pas connecter les consoles si elles sont modifiées.

pour ce qui est des jeux minis sur console officielle, je doute fort ue sony laisse couler, en fait le jeu fonctione simplement parce que la licence est activée mais comme ca correspond pas au jeu utilisé c'est reperable de loin

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pour l’histoire des jeux psp converti en minis sur OFW je vois pas de quelle droit il ban c'est pas une console modifier , ils parlent pas de sa sur leur contrat , mais comme dab SONY a droit de tt faire et le consommateur dois la bouclé si sa continue comme sa dans leur prochain contrat sa sera écrit "en cas de modifications du système PS3 vous passerez a la chaise électrique" il font chier avec leur ban ils on qu'a sécurisé leur console c'est leur probléme la console on la paye avec notre propre argent de quoi ils se mêle si j'ai envie de pissé sur ma ps3 je serai banni aussi?

Modifié par DHM
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je ne sais pas mais normalement c'est instantané , dans tout les cas jouer avec le feu c'est toujours risqué, on répète depuis assez longtemps de pas connecter les consoles si elles sont modifiées.

Je suis bien d'accord et je ne me plein pas. Je l'ai fait en parfaite connaissance de cause ;)

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pour l’histoire des jeux psp converti en minis sur OFW je vois pas de quelle droit il ban c'est pas une console modifier , ils parlent pas de sa sur leur contrat , mais comme dab SONY a droit de tt faire et le consommateur dois la bouclé si sa continue comme sa dans leur prochain contrat sa sera écrit "en cas de modifications du système PS3 vous passerez a la chaise électrique" il font chier avec leur ban ils on qu'a sécurisé leur console c'est leur probléme la console on la paye avec notre propre argent de quoi ils se mêle si j'ai envie de pissé sur ma ps3 je serai banni aussi?

relis ton contrat d'utilisation, il est bien stipulé que tu n'a pas le droit de manipuler les fichiers sous copyrights (d'un point de vue légal non plus ceci dit)

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  • 2 weeks later...

naehrwert has released the source code to scetool

Capture-172_zps7076b8e6.png

==> History <==
Version 0.2.9
- Plaintext sections will now take less space in metadata header keys array.
- Added option to specifiy a template SELF to take configuration values from.
- Added option to override the keyset used for en-/decryption.
- Fixed NP application types.
- [Firmware Version] will now be written to control info only.
- [Application Version] will now be written to application info only.
Version 0.2.8 (intermediate release):
- Fixed minor bugs where scetool would crash.
- Added SPP parsing.
- Decrypting RVK/SPP will now write header+data to file.
Version 0.2.7:
- Added local NP license handling.
- Added option to override klicensee.
- Added option to disable section skipping (in SELF generation).
Version 0.2.5:
- Added option to use provided metadata info for decryption.
- "PS3" path environment variable will now be searched for keys/ldr_curves/vsh_curves too.
Version 0.2.4:
- Added option to display raw values.
- Moved factory Auth-IDs to <public build> (as they are on ps3devwiki now).
Version 0.2.2:
- Added options to override control/capability flags (32 bytes each).
- Fixed where a false keyset would crash scetool when decrypting a file.
- Some source level changes and optimizations.
Version 0.2.1:
- zlib is required to use scetool.
- 'sdk_type' was changed to 'revision' in data/keys.

==> Greetings to <==
- ps3dev.net
- you know who you are!

Source : http://www.ps3hax.net/2013/05/released-scetool-source-code/

Code source : https://github.com/naehrwert/scetool

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OpenSCETool v0.9.2

spacemanspiff has updated OpenSCETool, which is an Open Source a clone of SceTool, here is some information about it followed by a list of the changes:

Version 0.9.2
————-
- Fixed rap/rif/idps/act.dat management. Now it works fine

Version 0.9.1
————-
- Fixed a segfault decrypt some SELFs.
- Added option -p to patch the sys_process_param when signing an ELF. This is the same as applying FixELF.exe before signing.
- Added support to klics.txt. If the klicensee is not specified, it is looked up in the data/klics.txt automatically (only for decrypt).

Version 0.9.0
————-
- First commited version, compatible with SCETool 0.2.9.

Code source: https://github.com/spacemanspiff/oscetool

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  • 1 month later...

Je le poste la, parce que je sais pas si ça mérite une news, je sais pas ce qu'il en sortira....

Il y aurait deux nouvelles releases/accomplissements dans la scène PS3 aujourd'hui, à savoir les clés 3.60 des loaders, (le mérite revient à unicorns) et le cryptage du HDD pour console Phat (merci à flatz).

A partir du firmware 3.60 les clés des loaders sont cryptées. Un outil pour les décrypter est déjà sorti. Ainsi qu'une implémentation de l’algorithme de cryptage qui est utilisé pour crypter/décrypter le lv1ldr depuis le lv0 et les clés root "scrambled" coté SPU.

Premièrement chose à propos de ces clés. Sony a caché ses clés dans le but qu'elles soit difficiles d’accès, voila pourquoi "scrambled".

Deuxièmement, le crypte du HDD par Glevland est incomplète parce qu'il manque la partie Phat. Maintenant c'est complet.

Et troisièmement, c'est certainement comme ça que les team Cobra et 3k3y récupère la clé du lecteur sur console récente. En gros il ne récupèrent pas de clé mais seulement les clés sv_iso.

http://ps3devwiki.com/index.php?title=Keys

HDD

Sur Phat, un AES-CBC-192 est utilisé pour le crypte du HDD et un AES-CBC-128 pour le vFlash.

Donc pas d'histoire de clé ici, chaque secteur est crypté par le même "zeroed IV".

Le vFlash est crypté avec ENCDEC puis zeroed IV.


Les données de la clé font 32 Bytes mais seulement les 24 premiers sont utilisés pour le HDD et 16 pour le vFlash.

Un script d'un émulateur ENCDEC pour Phat et Slim est sorti.

http://ps3devwiki.com/index.php?title=HDD_Encryption

http://www.ps3hax.net/2013/06/3-60-loader-keys-phat-console-hdd-encryption/

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Suite à ça les clé nécessaire ont été rendu publique pour décrypter/crypter le lv1ldr. Un script est sorti pour qu'on puisse tester. Plus d'information arrive prochainement pour expliquer un peu mieux les possibilités. (Ne pas s'attendre à cracker les console Super Slim....)

Hi all this is me Abkarino,


Last night, a lot of great release had been released for public like 3.60+ loader keys and crypto tools that will enable any body to decrypt/encrypt lv1ldr extracted from decrypted lv0.


But since this tools still need some keys to work and no body had released this keys yet or it does not published in ps3devwiki also,
A lovely bird (thanks and credit goes to him) had hinted me about this keys, to allow us to decrypt/re-encrypt the lv1ldr our self like Rebug team for example to make our own CFW.

So i had decided to release this keys to help the public to do it them self also.

This keys is consist of two sets one for PPU and the other one for SPU.


4.21 4.25 4.30 4.31 4.40 4.41 4.45 4.46 lv1ldr crypto keys:

PPU erk:
31A57D41FF28CD29721B41D347F48809D01E8C70A8F297D2F652C298315D9D4FD3ADB79D9BC55C38BF49F8664FB84281145A935130D5A22AAE065D2B3542175D36337FA72E0C24F10B8605BB1957D81D6DA1D45DCEBF6B503283905BC1F656CCD23F408234778FBCA0DAD68C625951E20C2CF06A001CDA65E715148CF1EEB294D2C4EABF968CFA6F23608F6F6257F317F53FD595A656EDC8739596EA6F25429217EC4391566D330DB1FE95CDF45B9F3B
PPU riv:
B5F9F0E46307DBFA5F54BE397475E2BB

SPU erk:
E044C1E29C53FEF2E064E31207D09D48676719789D59E5C1F004D002390F23608350EBCCCA16A69A08E2A813F18B92EF688B163CB6C4781F0285AEAD4DAB0FD2555A7B10D87DA8C9257136546E1A6A33782DC8C1B1A888A3FB2000EFBC12DE7FFC6EC40EC3782C8C53625B96E72334E67073EC2C0395A5DB0A1CACA119E61A86ADA4401ADD1CC764A0C2DB4D58E13F8B23515AB750DCED2BAE626CCE7FD07242E2BF4D2503282798E4A736ACC388412D

SPU riv:
20385B4B1819FD8E691BBEF17001392B

Also i had created a test files package that include this keys to test it your self.

This file contain an encrypted lv1ldr.self named as lv1ldr-enc extracted from decrypted lv0, this will be decrypted using PPU keys.
and encrypted root scrambling key named as root-key-enc extracted from decrypted lv1ldr.self, this will be decrypted using SPU keys.

Just feel free to test it your self and add them to the wik

http://www.ps3hax.net/2013/06/lv1ldr-crypto-keys-have-been-discovered-and-made-public/
So i had figured how to use this great tool to decrypt/re-encrypt extracted scrambled and encrypted lv1ldr from lv0 my self.

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Les clés des loaders !!

On est toutefois loin du but ultime qui est les clés privées 3.6+ !!

Merci en tout cas, espérant que ça donne qq chose.

edit:

D'après EussNL, non ça ne va pas permettre de se rapprocher des clés privées c'est à oublier :marteau:

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Salut les gars,

par contre je pense que ce serait bien que vous fassiez une news pour un homebrew qui permet d'uploader les save sur Google Drive sans avoir un compte PS+.

@psx_scene/status/350373864020262913

http://psx-scene.com/forums/content/ps3-cloud-drive-released-game-save-storage-3484/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Modifié par ALI
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After the recent flood of keys, PS3Hax member zecoxao explains how the last remaining keys have been found.

keys5esiz.png

Since everyone was wondering how the hell the last remaining keys were found so fast, i shall explain to the best of my abilities on how to find keys.

most keys are found inside the decrypted binaries. we also have to know correctly how the chain of trust works.

basically:

bootldr/lv0ldr -> lv0

metldr -> appldr, isoldr, lv1ldr, lv2ldr

appldr -> vsh / emer_init / hdd_copy / etc

isoldr -> spu_pkg_rvk_verifier, spp_verifier, (all that has iso and spu in it)

lv1ldr -> lv1

lv2ldr -> lv2_kernel

spu_pkg_rvk_verifier (rvkldr?) -> prog.rvk pkg.rvg RL_FOR_PROGRAM.img RL_FOR_PACKAGE.img

spp_verifier -> default.spp

with this in mind, considering there were only major differences inside the firmware when 3.60 was released, there are two of ways of finding the keys, the old one and the new one.

old way is by using the metldr key to decrypt everything else (3.56 and below)

new way is a lot more complicated, but there are two tools that can help us get there, recently released.

new way requires us the bootldr key to decrypt lv0 ( since all the loaders were hidden in there)

now for the pattern repetition.

patternsc_iso84sbz.png

the thing marked with black arrow is a pattern. i’m pretty sure this is repeated in every single version listed on the wiki when listing the keys.

another pattern

patternscramblekeysfbslf.png

this one is more recent, you can see the scramble keys and next to it two patterns.

usually when you’re looking for keys, you need to take a look at a firmware that already has keys listed, and search for those keys, then find the pattern and look in the firmware not found

common patterns in hex :

80 80 80 80
FF FF FF FF
01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F (this happens a lot when finding public and curve type)

of course, the best way to know if there’s a key or not is with IDA, by looking at its data references (DATA xref)

PS: As for the seeds, most of them are hidden inside the metadata section of the self.

As with everything, any correction is very well welcome

http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=58514

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  • 2 weeks later...

Le 4.41 dex officiel est sur la toile, peut être un futur firmware Dex par Rebug....

Its been a while since we have seen a new DEX firmware since the last 4.30 release, and today DEX firmware 4.41 has surfaced thanks to @Akela for the news.

The Firmware has been verified and the MD5 hash is: 62ac9ddd2659678e064ceb767dc9a729

Readme_DECH-441_001_e.txt

[sCE CONFIDENTIAL DOCUMENT]
PlayStation®3 System Software Update 441.001
Copyright © 2013 Sony Computer Entertainment Inc.
All Rights Reserved.
======================================================================
This package includes the system software update data for
PlayStation®3 debugging station.

WARNING:
Do *NOT* update from versions below 0.96 directly to this
flash. Instead, update from earlier versions to version 0.96, then
update to this version. Failure to update to 0.96 prior to applying
this flash may render your hardware inoperable. Such hardware must
be returned to SCE for repair.

Please update the flash memory with a file included in
this package. Instructions for the update is the same
as an update for a reference tool.

The following storage media can be used.
- A USB mass-storage device with a capacity of at least
256 MB, which can be connected to any of the USB connectors
on the debugging station

Perform the following steps on the host computer:
- Make a directory named PS3 in the root directory of the
storage medium, and then make a sub-directory UPDATE in it.
- Copy the update data to the created PS3UPDATE directory
in the medium.
- Remove the “.NNN.0xx” portion from the file name (to
rename it to PS3UPDAT.PUP).

Insert the storage medium that contains the update data,
and then select and launch the “System Update” in the GUI
menu. Select “Update via Storage Media” for “Select an
update method”. Follow the instructions shown on the screen
from then on.

———————————————————————-
Contents of This Package
———————————————————————-
cell
+—target
+—updater
+—debugging_station
+—PS3UPDAT.PUP.441.001.forDEX.release.20130418
:Update Data

———————————————————————-
Changes in Release 441.001
———————————————————————-
<System Software (GUI)>
- The update data for debugging station has been updated
at the same timing as the release of the system software 4.41.
This update does not affect titles.
Also, there is no change in the system software GUI.

[Known Issues/Restrictions]
<Check menu in the Game column>
- Validation of a media or the file system itself cannot be performed
from the Check menu in the Game column.

When submitting a master disc, make sure to verify the disc that no error
is present using the Disc Image Generator for PlayStation®3 or
the Disc Image Checker for PlayStation®3.

- When performing the check from the Check menu in the Game column,
if the number of result files exceeds approximately 80 to 100 depending
on each check item, the file entries of the root directory in the USB
mass storage run out and the subsequent check result files may no
longer be stored.
In such case, move the check result files to another directory.

———————————————————————-
Notes
———————————————————————-
- The system software of the debugging station can be now downgraded
to 4.41.
Using this update data, you can also downgrade the system software
version 4.X0 or later to 4.41.

Note:
Please refer to “5 Updating Flash Memory -> Downgrading the Flash Memory”
of the “Reference Tool Software Setup Guide” document for more details
on downgrading the Flash memory.

———————————————————————-
Permission and Restrictions on Use
———————————————————————-
The permission and restrictions on using this package conform to
the contract concluded between your company and our company (Sony
Computer Entertainment Inc).

———————————————————————-
Note on Trademarks
———————————————————————-
“PlayStation”,”PLAYSTATION”,”PS3″ and “PSP” are either registered trademarks
or trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.
“XMB” is a trademark of Sony Corporation and Sony Computer Entertainment Inc.

“Memory Stick” is a trademark of Sony Corporation.

Facebook® is a trademark of Facebook, Inc.

All other product and company names mentioned herein, with or without
the registered trademark symbol ® , trademark symbol ™
or service mark symbol (SM) , are generally trademarks and/or registered
trademarks of their respective owners.

Although it is official, it is advised to be cautious if installing this on C2D converts, hold off installing this for the time being until its confirmed safe.

Lets see what team REBUG can do with this

http://www.ps3hax.net/2013/07/official-4-41-dex-firmware-reaches-the-surface/

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oui cyberskunk a bien dit qu'ils ont eu ce firmware depuis presque un mois et que ce firmware DEX leaké récemment est le même !

Il avait dit aussi que leur REX firmware 4.41 était presque terminé mais non encore release car la team était occupé d'autres trucs en dehors de la PS3 ( peut être la xbox 360 !!!)

source ps3crunch.net

Il y a aussi 2 nouveaux CFW 4.46 sur la toile

Il y a aussi une nouvelle version d'iris manager compatible cfw 4.46 !!

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