[maj]fbbuild V0.31


Newserator
 Share

Messages recommandés

Release de fbBuild v0.30 qui permet de créer une Nand Freeboot pour voutre console 360Jtag sur le Kermel 13146.

What's new/fixed:

- correction to allow relative paths in ini files (using .. and similar in flash files segment only)

- upgrade freeboot core and payload for embedding and buildtime customization

- add command line options to set cygnos UART speed and dvd tray state check in bootstrap

- starting xell based on tray state depreciated, now starts based on console powerup reason being eject button; 'olddvd' and 'nodvd' options ovveride this.

- correct spare data for big block system reserve size (previously handled via kernel patch; better known as big block nand MU corruption)

- simplify command line options via per build files for options and console type

- xell is now checked for as "xell-2f.bin" first in per build folder, then firmware /bin, then root/beside exe. First found is what is used.

- config_raw.bin and keyvault.bin added as alternate names for smc config and keyvault files

- level1 output now shows info on smc config data like fan speed and similar

- removed perbuild dir requirement so it is again possible to use old ibuild folder layout

- (optional) perbuild ini file for options and setting some smc config variables added (options.ini)

- nanddump.bin, providing console dump can provide smc/smc_config/kv and LBA mappings, can auto remap bad blocks and blocks with ECD issues (options to disable provided)

- added USB reset to OHCI on xell boots, xell should pick up USB sticks without unplugging the console

- add 13146 base files

- various bug fixes

[MAJ] un correctif est apporté à la version est corrigeant des anomalies mineurs

What's New:

===========

(0.31 is a maintenance release to correct ini parsing bugs)

- multiple options added to command line, alternate methods of setting

those options perbuild (via ini or plain files)

- a dump can be provided to retain console data such as bad block

remapping, smc and config, and keyvault; note that the CPU key

provided to fbbuild must match the nanddump for keyvault

- reboot core is now patched based on desired method for entering xell

- files are simplified, core and payload are embedded into fbbuild exe

- xell-2f.bin is now set to be checked for beside the exe and in the

per console directory, though old locations override

- launch.xex and lhelper.xex is set in the firmware ini files to be found

beside the fbbuild exe

- minor updates and fixes

Merci Yvan17 pour l'information.

download.giffbBuild v0.31

homesite.gif Site officiel : Xbins.org

Lien vers article original : http://x360.gx-mod.com/modules/news/article.php?storyid=3392

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Super merci pour la news :) .

Pour ceux qui le souhaite j'ai mis mon tuto à jour en 13146 :) avec fbBuild complet pour image 9199/12625/13146 !

Merci COZ :oki::ok:chinese

Modifié par yvan.17
Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Chez moi le multiboot ne fonctionne plus avec fbBuild0.30 comme avec la 0.20 ...

Dommage c'était pratique je vais installer DL du coup <_< !

Tu peux toujours le faire, tu récupères DL2.22, tu le décompresses avec xextool et tu mets launch.xex et lhelper.xex dans le dossier 13146, les nand que tu créeras auront DL d'intégré

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Salut les gens,

Petite question: il se passe quoi si on passe nos jtag en 13146 alors que le lecteur DVD conserve un vieux firmware (comme le LT+ 1.1)

Le nouveau dash peut le détecter?

Merci pour vos réponses ^^

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

La mise a jour 13146 pour les jtag ne reflash pas les lecteurs et ce fout du FW embarqué sur ton lecteurs. Tu pourrais meme lui mettre un vieu xtreme lol !

Grilled by Levrone30 qui en passant j'aime bien ta signature une femme pénible(impossible a patcher car fait planter le pc) mdr !!!

Modifié par acide0
Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Re bonjour,

Ok merci pour la réponse rapide Levrone30 et acide0 :)

Par contre le jour où je veux lancer un DVD au format XGD3 avec mon LT+ 1.1 actuellement installé, ça ne marchera pas c'est bien ça ?

A+

t'as tout compris faudra mettre le lt2+ car OU le lt 1.9 QUI prend les originaux XGD3

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
 Share