[news] Redsnow 0.8 Iphone 3gs


momoprod
 Share

Messages recommandés

Salut !

La dev team a releasé son Jailbreak iphone 3gs.

Redsnow 0.8

What's old is new again

Last night we released updated versions of our redsn0w jailbreak and ultrasn0w carrier unlock. These versions are now compatible with the iPhone 3GS running at 3.0. Welcome aboard, 3GS owners! (The tools of course remain compatible with all of the other platforms too.) Also last night, saurik released 3GS-compatible versions of MobileSubstrate and WinterBoard, components that enable many different add-ons and themes.

We realize we upset some folks (e.g. existing 3GS owners) with our earlier announcement that we wanted to hold onto the 3GS iBoot-family hole until 3.1 was out. Our aim there was to get as many people as possible onboard (within reason of course) before revealing the hole, since Apple will fix it immediately. But all of that became moot when the purplera1n release was made, since it uses the same hole.

For those of you who already own 3GS phones, the outlook is bright. As long as you have your personalized (signed) dfu/img3 files, you’ll always be able to jailbreak (even if you slip up and install stock Apple firmware in the future). For those of you without 3GS phones, it’s a race against the clock to use this particular hole. There’s nothing we can do about that, but we will always be looking for new holes.

ultrasn0w unlockers — You all must remain particularly vigilant against upgrading your basebands, since doing so will kill the unlock (for most phones, there’s no going backwards in baseband version). Apple has gotten very serious with the latest baseband — they’ve removed 180 (!) commands in an effort to cut down their exposure to holes. So please always stay away from stock Apple IPSWs and instead use our tools as we release them. These tools let you update your firmware without updating your baseband.

Those installing ultrasn0w will probably also need to do a single run of Settings->General->Reset->Reset Network Settings. We’re testing various fixes for that particular glitch.

Once again, thanks to @Oranav for finding the new injection vector that allowed us to transform yellowsn0w for baseband 02.28 into ultrasn0w for baseband 04.26, and for not revealing it to Apple before it could be used where it would be most effective — firmware 3.0.

redsn0w platforms — This is the first redsn0w release that also supports linux! It’s the newest version of the bunch, so any feedback would be appreciated. But right now, redsn0w should work on OS X, Windows, and linux.

How to get the goods:

The redsn0w torrent seeds are all here. Any direct mirroring help would also be appreciated.

The updates to ultrasn0w, MobileSubstrate, and WinterBoard are all handled directly through Cydia (after you’ve jailbroken!)

The Cydia repo for ultrasn0w is http://repo666.ultrasn0w.com (that last o in ultrasn0w is the number 0!)

Source Dev-Team

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

j'ai finalement eu le temps

iphone 3GS jailbreaké !!!!

précision :

Vista Ultimate 64 bit en français

avec redsn0w 0.8 ! Plus simple tu meurs ... faut juste suivre ce que redsn0w te dis de faire !

Je suis en train de parcourir cydia now ! hihi

edit: par contre ça fait peur ... en cherchant sur le net je suis tombé sur appsync et la gestion des *.ipa ... mon dieu que c'est simple ... apple laisse faire drôlement je trouve ! surtout que les ipa tu les trouves facilement et en direct download ...

Et c'est vraiment à la portée de tout le monde ...

Modifié par Fireball
Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

moi j'avais JB mon 3gs avec purplerain de gehot , aucuns soucis de stabilité, parfait.

fireball, certains app sont pas mal protégées, par exemple beejive, tu tiens pas longtemps avec une version pas net net ;)

Mais bon cette appli est tellement indispensable qu'elle vaut bien les 7e qu'elle coute.

Modifié par Btbw
Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

mais pour être honnête ! c'est comme pour les consoles !

ca permet de tester et si ça plait faut lâcher les $$$ sinon delete ;)

mais je trouve barge comme c'est simple le hack du iphone !

et pour le moment c'est très stable !

j'ai installé sbsettings (trop la classe ) et maintenant je m'attaque a la personalisation avec winterboard et le ssh !

pimp my Iphone ! hihih ca me plait bien la custo de mon springboard :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Yop !

J'ai planté mon V1 hier aprés install de winterboard donc pensez a quitter cydia a l'aide du bouton Home et pas en tapant sur "redemarrer l'apareil". Bloqué sur la pomme du coup restaure 3.0 puis jailbreak+desimlock avec redsn0w 0.8 "Marche impec".

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

  • 2 months later...

Bonjour la communauté,

grosse question existentielle : j'ai un iphone V1 (firmware 1.1.3 et oui ça existe encore :D ), avant de jailbreaker avec redsn0w en 3.0, faut-il que je fasse au préalable une mise à jour via itunes en 3.0 ?

Merci d'avance.. Au fait, peu importe d'utiliser itunes8.2 ou itunes 9.x ? car ya d'la rumeur qui courrait pendant un moment..

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

Salut simoco !

Oui il faut mettre ton iphone a jour en 3.0 avec itunes. Pour cela telecharge le 3.0 et mets le la ou tu le retrouvera. Ensuite tu branche ton iphone a itunes 8.2 et tu appuie sur la touche shift et tu clique sur restaurer. Cela aura pour effet de t'ouvrir une fenêtre avec le choix du firmware a restaurer.

Une fois un 3.0 un petit coup de redsnow 0.8

Lien vers le commentaire
Partager sur d'autres sites

  • 1 month later...

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
 Share