Développements GX-MOD

Section dédiée aux developpements de la team GX-Mod

21 sujets dans ce forum

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  1. Arkanoid Pour Dingux

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  2. Bubble Dizzy V1.0 Dingux

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  4. Openjazz V0.1 Beta Dingux

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  5. Supertux Pour Dingux

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  12. Biniax2 Pour Dingux

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    • Bonjour à tous, Suite à un épisode de maladie très long j'ai décroché de la scène, du coup je n'arrive plus à m'y retrouver. La dernière fois que j'étais passé j'avais installé un xkey dans ma console et bousillé mon pcb, shunt placé mais qui n'avait pas tenu... après ben c'est blackout... j'ai un peu utilisé cette console mais joué de moins en moins. Et surtout tout oublié, pas que sur ça d'ailleurs :/. Bref, là j'ai repris le cours de ma vie, et je voulais remettre en route correctement la console qui n'a plus de lecteur dvd même si je peux en lancer sur hdd, j'ai des originaux en pagaille que je peux pas lancer je suis même pas sur de trouver des isos (et je n'en demande pas, je connais les règles), même si je préfère lancer les backups et laisser les originaux dans la boite (surtout les collectors).

      - Donc mon lecteur est un dg-16d4s 0401 (j'ai totalement démonté la console et tout stocké dans un carton en attendant).
      - En deux jours de fouille sur le net j'ai vu que lors de l'implantaiton du xkey j'avais stocké dans une carte sd sur le xkey un dummy.bin qui serait le firmware, ainsi qu'un key.bin qui serait la clé, donc ça j'ai récupéré, j'ai réussi tant bien que mal a lancé jungleflasher sur w10 64 et les fichiers semblent ok (infoutu de retrouver la backup de ces fichiers, alors qu ej'ai retrouvé sans soucis ceux de ma 360fat qui avait fait un rod, passons).
      - J'ai retrouvé un connectivity kit 1.3 xecuter dans un carton. J'aurais aimé savoir quelles étaient mes options, j'ai lu pas mal en deux jours, mais du coup avec les années qui sont passées on trouve tout... j'ai vu des lecteurs complet à vendre 9504, mais du coup faudrait il que je fasse la manip qui consiste à gratter une piste ? Ou bien depuis y'a t'il des moyens. Egalement maladie = pas de job, enfin pas un constant à cause de mes soucis de mémoire, donc là je suis pas à la rue mais je tiens pas à trop dépenser, donc si je pouvais me passer de l'usb pro car tous les tutos ou presque en parlent, ça serait un plus. Genre brancher, avec le connectivity kit que j'ai déjà ça serait top. De même j'aimerai conserver le xkey sur la console. Du moins un système avec lecture via le hdd, mais récupérer un lecteur dvd fonctionnel. J'ai vu un pcb de la team xecuter.. LTU je crois, j'ai vu qu'il y a deux versions je sais pas laquelle conviendrait... ça serait facile et répondrait au cahier des charges ?

      Je connais également plus trop les bonnes adresses pour les pièces détachées, j'ai retrouvé chipspain et arcalide et logic sunrise ... et j'ai du mal à trouver du stock du coup pour une console aussi vieille.

      Voilà je crois pas avoir oublié quoique ce soit, merci d'avance à ceux qui m'aideront, là je sais plus trop quoi faire.  
    • Top ! Une belle première version en tout cas. Merci pour a news
    • La team ReSwitched, par le biais de l’un de ses membres SciresM, vient tout juste de publier la première version publique de son Custom Firmware « Atmosphère », promis depuis des mois. Celui-ci inclut une tripotée de fonctionnalités (chargement de kernel/kip custom, tout un arsenal pour donner aux homebrews les pleins pouvoirs, etc.), qu’il va falloir maintenant décortiquer soigneusement pour voir ce qu’il est capable de faire par rapport à ce qui existe déjà (ReiNX, RajNX, SX OS).   0.7.0 is Atmosphère’s first official release. It supports the following featureset: Fusée, a custom bootloader. Supports loading/customizing of arbitrary KIPs from the SD card. Supports loading a custom kernel from the SD card (« /atmosphere/kernel.bin »). Supports compile-time defined kernel patches on a per-firmware basis. All patches at paths like /atmosphere/kip_patches/<user-defined patch name>/<SHA256 of KIP>.ipswill be applied to the relevant KIPs, allowing for easy distribution of patches supporting multiple versions. Both the IPS and IPS32 formats are supported. All patches at paths like /atmosphere/kernel_patches/<user-defined patch name>/<SHA256 of Kernel>.ips will be applied to the kernel, allowing for easy distribution of patches supporting multiple versions. Both the IPS and IPS32 formats are supported. Configurable by editing BCT.ini on the SD card. Atmosphère should also be launchable by the alternative hekate bootloader, for those who prefer it. Exosphère, a fully-featured custom secure monitor. Exosphere is a re-implementation of Nintendo’s TrustZone firmware, fully replicating all of its features. In addition, it has been extended to provide information on current Atmosphere API version, for homebrew wishing to make use of it. Stratosphère, a set of custom system modules. This includes: A loader system module. Reimplementation of Nintendo’s loader, fully replicating all original functionality. Configurable by editing /atmosphere/loader.ini First class support for the Homebrew Loader. An exefs NSP (default « /atmosphere/hbl.nsp ») will be used in place of the victim title’s exefs. By default, HBL will replace the album applet, but any application should also be supported. Extended to support arbitrary redirection of executable content to the SD card. Files will be preferentially loaded from /atmosphere/titles/<titleid>/exefs/, if present. Files present in the original exefs a user wants to mark as not present may be « stubbed » by creating a .stub file on the SD. If present, a PFS0 at /atmosphere/titles/<titleid>/exefs.nsp will fully replace the original exefs. Redirection is optionally toggleable by holding down certain buttons (by default, holding R disables redirection). Full support for patching NSO content is implemented. All patches at paths like /atmosphere/exefs_patches/<user-defined patch name>/<Hex Build-ID for NSO to patch>.ips will be applied, allowing for easy distribution of patches supporting multiple firmware versions and/or titles. Both the IPS and IPS32 formats are supported. Extended to support launching content from loose executable files on the SD card, without requiring any official installation. This is done by specifying FsStorageId_None on launch. A service manager system module. Reimplementation of Nintendo’s service manager, fully replicating all original functionality. Compile-time support for reintroduction of « smhax », allowing clients to optionally skip service access verification by skipping initialization. Extended to allow homebrew to acquire more handles to privileged services than Nintendo natively allows. Extended to add a new API for installing Man-In-The-Middle listeners for arbitrary services. API can additionally be used to safely detect whether a service has been registered in a non-blocking way with no side-effects. Full API documentation to come. A process manager system module. Reimplementation of Nintendo’s process manager, fully replicating all original functionality. Extended to allow homebrew to acquire handles to arbitrary processes, and thus read/modify system memory without blocking execution. Extended to allow homebrew to retrieve information about system resource limits. Extended by embedding a full, extended implementation of Nintendo’s boot2 system module. Title launch order has been optimized in order to grant access to the SD card faster. The error-collection system module is intentionally not launched, preventing many system telemetry error reports from being generated at all. Users may place their own custom sysmodules on the SD card and flag them for automatic boot2 launch by creating a /atmosphere/titles/<title ID>/boot2.flag file on their SD card. A custom fs.mitm system module. Uses Atmosphère’s MitM API in order to provide an easy means for users to modify game content. Intercepts all FS commands sent by games, with special handling for commands used to mount RomFS/DLC content to enable easy creation and distribution of game/DLC mods. fs.mitm will parse the base RomFS image for a game, a RomFS image located at /atmosphere/titles/<title ID>/romfs.bin, and all loose files in /atmosphere/titles/<title ID>/romfs/, and merge them together into a single RomFS image. When merging, loose files are preferred to content in the SD card romfs.bin image, and files from the SD card image are preferred to those in the base image. Can additionally be used to intercept commands sent by arbitrary system titles (excepting those launched before SD card is active), by creating a /atmosphere/titles/<title ID>/fsmitm.flag file on the SD card. Can be forcibly disabled for any title, by creating a /atmosphere/titles/<title ID>/fsmitm_disable.flag file on the SD card. Redirection is optionally toggleable by holding down certain buttons (by default, holding R disables redirection). A custom crash report system module. Serves as a drop-in replacement for Nintendo’s own creport system module. Generates detailed, human-readable reports on system crashes, saving to /atmosphere/crash_reports/<timestamp>_<title ID>.log. Because reports are not sent to the erpt sysmodule, this disables all crash report related telemetry. General system stability improvements to enhance the user’s experience. ⇪ Atmosphère 0.7.0 / fusee-primary.bin ⌂ Sujet officiel / GitHub Nombre de vues : 1 Voir l’article complet
    • Tu graves ton iso... il y avait une option « xbox » à cocher éventuellement dans Nero, je ne sais pas à quoi elle servait exactement, mais elle était là... quand je n’avais pas d’iso (image du disque au format .iso), je transférais tout le contenu par FTP